نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 12:26

مسکو: آمریکا به اوکراین مجوز داده که جنگ با روسیه را ادامه دهد

سفیر روسیه در آمریکا معتقد است که واشنگتن با چشم‌پوشی علنی از حمله پهپادی اخیر به مسکو، عملا به اوکراین «مجوز» می‌دهد تا جنگ با روسیه را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که بیانیه این کشور درباره حمله پهپادی اخیر اوکراین به مسکو، عملاً تروریست‌ها را ترغیب کرده و این برای اوکراین به مثابه مجوزی برای ادامه جنگ با روسیه است.

آنتونوف گفت: تنها چیزی که برای به اصطلاح سیاستمداران اوکراینی اهمیت دارد، موضع غرب و آمریکا است. سکوت و چشم‌پوشی از جنایات دارودسته‌هایی که سردوشی‌ها زردوآبی (پرچم اوکراین) روی یونیفرم‌شان است، نوعی مجوز برای نازی‌هاست تا به تقابل بیهوده‌شان با نیروهای مسلح روسیه ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه‌های واشنگتن درباره حمله پهپادی اخیر به مسکو، عملاً تروریست‌ها را ترغیب کرده، افزود: ما به بیانیه‌های واشنگتن درباره حمله تروریستی پهپادی به مسکو، توجه کردیم. این بیانیه‌ها در حقیقت، شبیه به تهییج و تشویق تروریست‌های اوکراینی بود.

دیپلمات روس تصریح کرد: فقط به تلاش مقامات آمریکایی برای پنهان شدن پشت عبارت «در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره حادثه هستیم»، توجه کنید!

وی خاطرنشان کرد: و سپس آنها بلافاصله به حمله رسانه‌ای علیه کشور ما روی آوردند. بنابراین، دولت (آمریکا) واقعاً متوجه نمی‌شود که هیچ‌کس شعارهای آنها درباره عدم حمایت از حملات اوکراین به خاک روسیه را باور نمی‌کند؟ به ویژه اینکه این حرف‌ها و شعارها به نوعی بزدلانه و با تردید ادا می‌شود.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر اعلام کرد که اوکراین با هشت فروند پهپاد به مسکو حمله کرده و تمام پهپادها سرنگون شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252150

مهمترین اخبار ایران و جهان: