نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 16:51

افزایش کیفیت نان از مهمترین اهداف واردات گندم روسی در بوشهر است

بوشهر- معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: عمده هدف واردت گندم روسی به بندر بوشهر، رونق اشتغال، افزایش درآمد و معیشت مردم و ترکیب آن با گندم تولید داخل و افزایش کیفیت آرد و نان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین ظهر یکشنبه در بازدید از روند تخلیه کشتی ۲۷ هزار تنی گندم در بندر بوشهر اظهار کرد: ظرفیت‌های بندری یکی از فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی استان بوشهر است و تمام تلاش ما استفاده از این ظرفیت برای رونق، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: در همین راستا با حمایت‌های استاندار بوشهر و سایر مسئولان استانی کشتی ۲۷ هزار تنی گندم پس از ۲۷ سال وارد بندر بوشهر شده است.

وی ادامه داد: عمده هدف واردات گندم از روسیه به کشور ترکیب آن با گندم تولید داخل و افزایش کیفیت آرد و نان است. باستین افزود: تلاش داریم به طور مستمر کشتی‌های حامل کالاهای اساسی وارد بندر بوشهر شود چرا که این مهم به رونق دوچندان استان نیز کمک می‌کند.

وی گفت: در سال‌های اخیر بندر بوشهر تنها وارد کننده برنج دولتی بود که با توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب بندر بوشهر اکنون شرایط برای واردات گندم و نهاده‌های دامی نیز فراهم است.

باستین با قدردانی از تلاش‌های مضاعف اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: از این اداره کل انتظار است روند توسعه و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری را با جدیت تداوم ببخشد.

وی افزود: از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر نیز انتظار داریم نسبت به توسعه ظرفیت انبارها و سیلوهای خود اقدام کند تا مانعی در روند تخلیه کالاهای اساسی صورت نگیرد.

وی در پایان از همراهی اداره کل گمرکات استان و پلیس راهنمایی و رانندگی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بابت تسریع در تخلیه کشتی گندم و انتقال آن به انبارهای ذخیره تشکر و قدردانی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211650

مهمترین اخبار ایران و جهان: