نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 09:21

مقاومت آماده مقابله با هرگونه تجاوز از سوی دشمن صهیونیستی است

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، آتش بس اعلام شده با دشمن صهیونیستی را پیروزی برای مقاومت و ملت فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه یمنی المسیره تاکید کرد: آنچه که امروزه در فلسطین رخ داد، یک پیروزی برای اراده ملت فلسطین به شمار می‌رود که آن را به شهدایمان تقدیم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: جنبش جهاد اسلامی فلسطین با حمایت ملت ما و محور مقاومت و آزادگان امتمان، در برابر دشمن صهیونیستی ایستاد. نتانیاهو با قلدری تمام اعلام می‌کرد که زیرساخت‌های نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار می‌دهد اما در مقابل شاهد بارانی از موشک‌ها بود. این حملات موشکی نشان داد که او دروغ می‌گوید و حال مقاومت خوب است.

ابوشاهین بیان کرد: دشمن نمی‌تواند جنبش جهاد اسلامی را در هم بشکند؛ جنبشی که حامی ساکنان نوار غزه باقی مانده و به هر قیمتی شده اتحاد میادین را حفظ می‌کند.

وی اضافه کرد: توافق آتش بس با دشمن صهیونیستی شبیه توافق سال ۱۹۹۶ در لبنان است؛ توافقی که بر دشمن صهیونیستی تحمیل شد تا حملات علیه غیرنظامیان را متوقف کند. جنبش جهاد اسلامی، منافع ملت فلسطین را نصب العین خود می‌داند.

ابوشاهین تاکید کرد: گروه‌های مقاومت، به آتش بس پایبند خواهند بود به شرط آنکه دشمن دست به تجاوز علیه غیرنظامیان نزند و اگر این مسأله را زیر پا بگذارد توافق مذکور منحل می‌شود.

وی تصریح کرد: خواسته ما توقف سیاست ترور و حمله به غیرنظامیان بود و هیچ شرط دیگری نگذاشتیم. این یک توافق آتش بس با دشمن برای نبرد اخیر بود و ربطی به توافق کلی با دشمن ندارد. درست است که گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد حملات موشکی را انجام داد اما این اقدام با حمایت گروه‌های مقاومت صورت گرفت. دست مقاومت بر روی موشک‌های خود است و این پیام را به دشمن مخابره می‌کند که برای مقابله با هر تجاوز دیگری آماده است.

شب گذشته منابع منطقه‌ای اعلام کردند که توافق آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی آغاز شده است. همزمان از فلسطین خبر رسید که جشن پیروزی بر اشغالگران تحت عنوان جشن «انتقام آزادگان» در غزه و اردوگاه‌های فلسطینی برگزار شده است.

پس از برقراری آتش بس در فلسطین، «اتاق مشترک مقاومت» که شامل شاخه‌های نظامی مقاومت فلسطین است بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه اتاق مشترک مقاومت آمده است: «دوره جنگ پایان یافت، اما مقاومت ما دوباره آغاز شد، قدرتمندتر و تهاجمی‌تر. اراده مبارزه ما عقب نشینی نخواهد کرد. دشمن وقتی فکر می‌کرد زمان رو به پایان است اشتباه محاسباتی کرد و فرصت برای ترور گروهی از رهبران خوب مقاومت فرا رسید. دشمن می‌خواست هرچه زودتر و طبق میل خود جنگ را به پایان برساند و معتقد بود که به دستاوردی رسیده و با تصویر پیروزی ظاهر شده است، اما از خرد و استواری مقاومت و درایت آن در اداره نبرد شگفت زده شد. ما محاسبات دشمن را به هم ریخته و او را وارد جنگ فرسایشی کردیم».

منبع: مهر
شناسه خبر: 1210506

مهمترین اخبار ایران و جهان: