نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 18:07

2 قاتل شوشتری به احترام امام رئوف بخشیده شدند

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ۲ محکوم به قصاص در شهرستان شوشتر در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» بخشیده شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، دهه کرامت و ولادت فرخنده حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فرصت خوبی برای بخشش و گذشت از حق برای رضای خداوند است که خوشبختانه در استان خوزستان نیز تعدادی از هموطنان از حق خود که قصاص قتلان عزیزان خود است گذشتند.

در روزهای گذشته چندین خانواده در استان خوزستان به حرمت امام رضا(ع) از قاتل عزیزان خود گذشتند که در تازه‌ترین آن 2 قاتل شوشتری بخشیده شد.

در همین ارتباط علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: ۲ محکوم به قصاص در شهرستان شوشتر در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» و تلاش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان بخشیده شدند.

وی افزود: اولیای دم پس از ۳۰ سال از قصاص گذشت کردند و زندگی دوباره به محکومان بخشیدند.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: آمار بالایی از پرونده‌های نزاع در دادسراها و دادگاه تشکیل می‌شود که رسیدگی قضایی به آن‌ها بسیار زمان بر است به همین منظور تلاش می‌شود با مشارکت شوراهای حل اختلاف پرونده‌های نزاع ختم به صلح و سازش شود.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی است، گفت: پرونده جهت حل و فصل ریشه‌ای به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد که با دعوت از بزرگان و ریش سفیدان ۲ عشیره و برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران قضایی شهرستان، توافقات اولیه بین طرفین صورت گرفت.

دهقانی عنوان کرد: سرانجام اولیای دم در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» و به عشق و احترام این امام همام، پس از ۳۰ سال از قصاص گذشت کردند و با اعلام رضایت طرفین این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1245250

مهمترین اخبار ایران و جهان: