نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 15:41

صنایع‌دستی سمنان؛ نیازمند توجه و اعتبار بیشتر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: میزان اشتغال ایجادشده در حوزه صنایع‌دستی قابل‌توجه و بیشتر از سایر حوزه‌ها است و این بخش به اختصاص اعتبارات بیشتر نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بعدازظهر امروز در نشست تخصصی بررسی راهکارهای رشد تولید سفال و سرامیک استان سمنان که با حضور کارشناسان اداره کل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، اظهار کرد: رشد صنایع‌دستی با رشد اقتصادی و بهبود معیشت هنرمندان میسر می‌شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و حمایت معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، زمینه توجه هرچه بیشتر و رشد و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در کشور فراهم‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه، صنایع‌دستی، اولویت اصلی فعالیت‌های این اداره کل است، گفت: میزان اشتغال ایجادشده در حوزه صنایع‌دستی قابل‌توجه و بیشتر از سایر حوزه‌ها است و این حوزه نیاز به اختصاص اعتبارات بیشتری دارد.

کرم‌زاده فعالیت اتحادیه کشوری صنایع‌دستی و هلدینگ صنایع‌دستی را زمینه‌ساز رفع مشکلات این حوزه دانست و افزود: صنایع‌دستی هویت تاریخی، فرهنگی و تمدنی کشور است و نیاز به توجه ویژه دارد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200394

مهمترین اخبار ایران و جهان: