نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 13:31

اکران 36 پوستر جدید با موضوع جمعیت از امروز در یزد/ صداقت: هنرمندان یزدی به خوبی پای کار هستند

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد با اشاره به اهمیت مشارکت مطلوب هنرمندان یزدی در کارگاه ملی طراحی پوستر جمعیت، گفت: کارگاه کشوری طراحی پوستر در یزد با معرفی 36 پوستر به پایان رسید و آثار برتر از امروز اکران می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه های فرهنگی متنوع برای ساماندهی اوضاع جمعیت، اظهار کرد:‌ بحران پیری جمعیت محصول یک سری سوء تدبیرهای فرهنگی و آموزشی است که باید با استفاده از ابزار هنر فرهنگ درست در این خصوص را ترویج و بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کرد.

وی افزود:‌ افزایش آمار جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که رفع آن وظیفه‌ای عمومی و ملی است و همگان در برابر آن مسئولند.

صداقت استفاده از ابزار هنر با مشارکت هنرمندان را از جمله موثرترین راهکارهای ترویج فرهنگ جوانی جمعیت در کشور دانست و گفت:‌ خوشبختانه هنرمندان یزدی مشارکت خوبی در تبیین این مهم دارند و بنا داریم با تمام ظرفیت از طرح های هنرمندانه در حوزه جمعیت حمایت کنیم.

این پژوهشگر حوزه جمعیت در استان یزد، خاطرنشان کرد:‌ اوائل دهه ۷۰ براساس سیاستهای جمعیتی کشور شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در جامعه مطرح و آنچنان در این رابطه فرهنگ‎سازی شد که ایران در بازه زمانی ۳۰ ساله سریعترین و بالاترین کاهش نرخ جمعیت را در دنیا به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به هشدار جمعیت‌شناسان در مورد کاهش نرخ جمعیت در اوائل دهه ۹۰ در کشورمان، گفت: متاسفانه در حال حاضر نرخ باوروری کشور از نرخ جایگزینی یعنی ۲.۱ نیز کمتر و به ۱.۴ رسیده است و ادامه این روند کشور را دچار چاله جمعیتی خواهد کرد.

صداقت با اشاره به تدوین قانون جوانی جمعیت و مهلت چندساله برای فرار از چاله جمعیتی در کشور، گفت: مقام معظم رهبری مهمترین و اصلی‌ترین اقدام که منجر به کاهش نرخ باروری در کشور شد را فرهنگ‌سازی و در مقابل عامل مهمی که می‌تواند به رشد جمعیت منجر شود را نیز فرهنگ سازی خواندند لذا علی‌رغم این که مسائل دیگری مانند مشکلات اقتصادی نیز در این زمینه موثر است ولی مسائل فرهنگی و سبک زندگی قطعاً تاثیرگذارترین عامل برای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برنامه‌های انجام شده و در دستور کار این سازمان در حوزه جمعیت، گفت:‌ کارگاه طراحی پوستر جمعیت با عنوان«قدم نورسیده» با حضور ۴۰ هنرمند شاخص و به نام یزدی و غیر یزدی در این شهر میراث جهانی برگزار شده است.

وی برگزاری کارگاه سه روزه طراحی پوستر جمعیت را اقدامی مثبت و روبه جلو دانست و بیان کرد:‌ در این رویداد ۴۷ از ۴۰ هنرمند دریافت شده که از این تعداد ۳۶ اثر از ۲۹ نفر به عنوان آثار برتر در سطح شهر یزد اکران می‌شود.

صداقت در پایان مشارکت هنرمندان یزدی در این رویداد کشوری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در استان یزد هنرمندان به خوبی پای کار هستند.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1215894

مهمترین اخبار ایران و جهان: