نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 14:57

اتحاد نتانیاهو-بن‌گویر؛ کابینه مجرمان به سیاست ترور روی می‌آورد

منابع خبری در گزارش‌هایی اعلام کردند که اختلافات «بنیامین نتانیاهو» و «ایتمار بن‌گویر»، بعد از حمله امروز اشغالگران به نوار غزه پایان یافته و حالا کابینه رژیم صهیونیستی به سیاست ترور روی آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های خبری-تحلیلی امروز (سه‌شنبه، ۹می) اهلام کرد که تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بحران بین «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو و «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی این رژیم پایان داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «العربی الجدید»، در این باره نوشت: حملات امروز صهیونیست‌ها به نوارغزه، منجر به آن شد که بن‌گویر اختلافاتش با نتانیاهو را کنار بگذارد؛ نمایندگان حزب بن‌گویر برای تصویب تصمیمات کابینه به روند رای‌گیری بازگشتند و وزرای آن شرکت در جلسات را از سر گرفتند.

رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که بن‌گویر و هم‌حزبی‌هایش در اعتراض به «واکنش ضعیف اسرائیل» به شلیک موشک از غزه بعد از اعلام خبر شهادت «خضر عدنان» یکی از رهبران اسیر جنبش جهاد اسلامی در نتیجه اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی، از شرکت در جلسات کابینه امتناع کرده بودند.

رسانه‌های عبری امروز به نقل از شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو به مقامات امنیتی خود اطلاع داده که این رژیم به سیاست ترور بازگشته است.

«کان»، شبکه تلویزیونی رسمی صهیونیست‌ها گزارش داد که بن‌گویر بعد از این حملات، خواستار به راه انداختن یک لشکرکشی گسترده علیه گروه‌های مقاومت فلسطین در کرانه باختری، تشدید خشونت‌ها علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالی و تداوم قانون‌گذاری طرح اصلاحات قضایی شده است.

امروز هم وبگاه شبکه «آی‌۲۴» رژیم صهیونیستی درباره رضایت بن‌گویر درخصوص حملات رژیم اشغالگر به نوارغزه نوشت: «عملیات امنیتی که نیروهای اسرائیلی در نوار غزه انجام دادند، آغاز خوبی بود.. زمان تغییر سیاست ما در نوار غزه فرا رسیده است. به نخست‌وزیر این عملیات پیشگیرانه در غزه را تبریک می‌گویم».

بامداد امروز، منابع خبری فلسطینی با گزارش حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سراسر نوار غزه، خبر دادند که مواضع جهاد اسلامی در شهرهای رفح، غزه و خان‌یونس بار دیگر هدف حملات اشغالگران قرار گرفت. ساعاتی بعد، به شهادت رسیدن چند فرمانده سرایا القدس، شاخصه نظامی جهاد و برخی اعضای خانواده‌های آن‌ها تایید شد.

 اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به جنایت امروز ارتش رژیم صهیونیستی در حملات هوایی به نوارغزه بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: اتاق مشترک، مسئولیت کامل عواقب این جنایت ناجوانمردانه را بر عهده دشمن جنایتکار می‌داند؛ اشغالگران و رهبران آنان که آغازگر تجاوز هستند، باید خود را برای پرداخت بهای آن آماده کنند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200306

مهمترین اخبار ایران و جهان: