نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 14:20

۱۶ باند شرط‌بندی آنلاین با گردش ۷.۵ هزار میلیارد ریال منهدم شد

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۶ باند شرط‌بندی آنلاین با گردش مالی بالغ بر ۷ هزار و پانصد میلیارد ریال منهدم شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا فراجا از شناسایی و دستگیری اعضای باند حرفه‌ای فعال در زمینه شرط‌بندی اینترنتی خبر داد و اظهار کرد: در جریان پایش شبانه‌روزی کارشناسان این پلیس بر روی فعالیت سایت‌های شرط‌بندی آنلاین و اشرافیت حاصله در این حوزه، اعضای  دو باند 7 نفره در زمینه اجاره حساب‌های بانکی و استفاده از آن‌ها در سایت‌های شرط‌بندی شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: در این خصوص طی  بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده مشخص شد 2 باند مذکور حدود 1600 فقره حساب بانکی متعلق به افراد مختلف را اجاره و در اختیار سایت‌های شرط‌بندی  قرار داده اند  و گردش مالی بالغ بر 701 میلیارد ریال داشته‌اند.

رئیس پلیس فتا فراجا ادامه داد: متهمین به روش‌های مختلف اقدام به اجاره حساب‌های بانکی با عنوان موضوعاتی نظیر فرار از مالیات، محدودیت‌های سقف تراکنش، فعالیت در حوزه بورس و ارزهای دیجیتال و ... کرده و در تعاقب آن اطلاعات حساب‌های اجاره شده را در راستای پولشویی‌های مرتبط با سایت‌های شرط‌بندی آنلاین استفاده می‌کردند.

این مقام ارشد سایبری افزود: برابر اقدامات فنی و تخصصی انجام شده از سوی واحدهای پلیس فتا استان‌ها، از ابتدای سال جاری 16 باند شرط‌بندی آنلاین با گردش مالی بالغ بر 7 هزار و 500 میلیارد ریال متلاشی شد و 157 نفر از نفرات اصلی این سایت ها در داخل کشور دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

رئیس پلیس سایبری کشور در توصیه به شهروندان گفت: تبلیغات سایت‌های شرط‌بندی آنلاین در خصوص کسب درآمد  بی‌زحمت و پولدار شدن در یک شب دروغی بزرگ است که بررسی پرونده‌های رسیدگی شده نشان می‌دهد در نهایت منتهی به نابودی زندگی و از دست رفتن سرمایه افراد فریب خورده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1670094

مهمترین اخبار ایران و جهان: