نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 19:51

«پریان دره انار» منتشر شد

رمان «پریان دره انار» نوشته مهدی پوربلاسی از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ «پریان دره‌ی انار» رمانی است در گونه‌ داستان‌های افسانه‌ای، عاشقانه، رازآلود و تا حدی هم ترسناک. زمان داستان مربوط به هشتاد یا نود سال پیش است، که البته بعضی از فصل‌های کتاب، بازه‌ی زمانی قبل‌تر از این را هم در بر می‌گیرند. ماجراهای رمان در مناطقی از استان آذربایجان شرقی، به ویژه روستاهای اطراف شهرستان «سراب» روی می‌دهند. هرچند کم و بیش به بخش‌های دیگر مناطق ترک نشین مثل باکو و استانبول هم اشاراتی شده است. خواننده در رمان پریان با فرهنگ، آداب و رسوم و افسانه‌های آذربایجان روبروست، با موجوداتی مثل «آل» یا قهرمان‌های افسانه‌ای چون «کور اوغلی».

رمان «پریان دره‌ انار» از زبان چند شخصیت روایت می‌شود، اما شخصیت اصلی داستان، نوجوانی به نام «اسماعیل» است که دلباخته‌ دختر عموی خود «صفورا» است. صفورا سه سال از اسماعیل بزرگتر است، و به همین خاطر اسماعیل جرأت ابراز علاقه و خواستگاری از او را ندارد. آن دو، شب‌های زیادی را به امید دیدن پری‌ها، زل می‌زنند به دره‌ انار که از پنجره‌ خانه‌ اسماعیل پیداست.

صفورا در همان صفحات اولیه‌ کتاب ازدواج می‌کند و به روستای دیگری می‌رود و اسماعیل پانزده ساله را با دره‌ انار تنها می‌گذارد و بعد از آن است که پای اسماعیل به شکلی ناخواسته به ماجراهایی کشیده می‌شود که شانزده سال از زندگی‌اش را در بر می‌گیرد و در طول آن، او با حوادث زیادی روبرو می‌شود و رازهای زیادی نیز برایش فاش می‌شوند.

مهدی پوربلاسی متولد سال 1350 در شهر تهران و از پدر و مادری اصالتاً سرابی است. پوربلاسی رمان «پریان دره‌ی انار» را بر اساس خاطراتی که والدینش و به خصوص مادرش از دوران کودکی خود در روستاهای سرد و برفی سراب تعریف می‌کردند، به نگارش در آورد. او آن خاطرات را با هم ترکیب کرد، تغییر داد، کم و زیادشان کرد، چیزهایی را اضافه و بخش‌هایی را کم کرد و در سال 98 شروع به نگارش کتابش کرد و در نهایت در مدت دو سال و هشت ماه و چهار روز توانست رمان «پریان دره‌ انار» را به اتمام برساند.

انتشارات قدیانی این رمان را در 688 صفحه، قطع رقعی و جلد سخت به قیمت 385 هزار تومان منتشر کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1663206

مهمترین اخبار ایران و جهان: