نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 15:47

کنایه امام جمعه کهگیلویه به کاندیداها و انتقاد از بی‌تقوایی در فضای مجازی

امام جمعه کهگیلویه گفت: متاسفانه فضای مجازی در انتخابات فضای بی تقوایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه؛ حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نمازجمعه این هفته دهدشت فضای مجازی در انتخابات را فضای بی تقوایی دانست و گفت: این قلم، فرصت و درایتی که خداوند به ما عنایت کرده برای بی‌حرمتی و توهین کردن به افراد نیست. 

وی با بیان اینکه انتخابات تمام می‌شود و حتما یک نفر انتخاب خواهد شد اما خیلی ها بازنده خواهند شد، افزود: افرادی که نه کاندیدا بودند و نه نقشی جز حضور داشتند آن‌ها بازنده قیامت خواهند شد. 

وحدانی فر داشتن تقوای سیاسی را مهم دانست و گفت: آقایان کاندیدا این همه توسط لیدرها و رسانه هایتان به همدیگر تهمت می زنید فردا می‌توانید نماینده تراز و در حد مردم باشید؟ تقوا ایجاب می‌کند که انسان مراقبت کند.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: اگر مردم در صحنه سیاست و اجتماع دینی حاضر نبوده و نسبت به سرنوشت نظام حاکم بی تفاوت باشند و با پندار جدایی دین از سیاست و رفاه طلبی و بهانه های دیگر خودشان را از حضور در صحنه ها محروم کنند آن نظام موفق نخواهد شد. 

خطیب جمعه دهدشت رأی ۹۸ درصدی مردم پای صندوق های رأی را یادآور شد و گفت: 
 آن کسانی که آمدند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و بالای ۹۸ درصد رأی دادند مصداق بارز جهاد فی سبیل الله و جنودالله در مقابل جنود شیطان است. 

وی این اتفاق را مایه فخر دانست که در بین دو قدرت مهم شرق و غرب کسی بیاید از سلاله رسول رحمت مهربانی هوایت ایشان و حمایت مردم یک کشور ضعیف و محروم را تبدیل به یک کشور قدرتمند و عزتمند کند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر در آستانه‌ی ورود به چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب به شکرانه این پیروزی از عموم مردم شهرستان کهگیلویه برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

وی حضور در این راهپیمایی و انتخابات پیش رو مصادق تکلیف شرعی عنوان کرد و گفت: شرکت ما حق بزرگ و شرعی و قدرت الهی است.

وحدانی فر با اشاره به اینکه وقتی انسان همه جنود شیطان را می‌بیند که فرعون ها و نمرودها در یک طرف ایستاده‌اند و اصحاب موسی ها و ابراهیم ها و پیامبر اسلام «ص» یک طرف ایستاده‌اند، گفت: راه مشخص و روشن است، الان تاریکی، ظلمت و عدم تبیین نیست.

وی با تاکید بر تبیین انقلاب اسلامی برای جوانان گفت: باید به نسل جوان بگوییم که زمانی شاه این مملکت با افتخار می‌رفت در انگلستان با موشک های قاره پیمایی که ایجاد می‌کردند می‌ایستاد و عکس یادگاری می‌گرفت اما اکنون کارشناسان ما با فشاردادن یک دکمه ماهواره به آسمان و فضا می‌فرستند.

وحدانی فر به تشریح افتخارات قبل و بعد از انقلاب پرداخت و افزود: زمانی در این کشور از افتخارات پهلوی واردات بشقاب میلامین بود اما امروز ابرقدرت ها از صنعت و تکنولوژی این جوانان مانند پهباد، موشک، توربین ها نیازمند است.

وی افزود: در دهه هفتاد اطبای هندی و پاکستانی و فیلیپینی می‌آورند به کشور که بیماران زبان آن‌ها را متوجه نمی‌شدند اما امروز با افتخار به عنوان قطب مهم پزشکی هستیم.

حجت‌الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: روزی در این کشور ۲۵ درصد داروهای مهم ساخته می‌شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ۹۵ درصد دارو‌های مهم و حیاتی‌ کشور را داروساز های داخلی ما تولید می‌کند.

وی در جواب برخی ها که می‌گویند اگر انقلاب دیگری هم بود همین کارها را انجام می‌داد، گفت: ما را با که مقایسه می‌کنید، ما را باید با کشورهای پیشرفته اروپایی مقایسه‌ کرد که آن ها در سال ۵۷ کجا بودند و الان کجا هستند و ما کجا بودیم و اکنون به کجا رسیدم، قابل قیاس با پهلوی نیستیم و قیاس ما با پهلوی توهین به انقلاب اسلامی است.

وحدانی فر با اشاره به اینکه نباید در جنگ روایت ها عقب بمانیم، افزود: نسل امروز ما تحت تأثیر روایت دشمن است همه افرادی که به هر نحوی جایگاهی دارند باید پاسخگویی شبهات نسل جوانان باشند و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای آن‌ها تبیین کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666150

مهمترین اخبار ایران و جهان: