نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 19:34

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۶ پروژه تامین آب خراسان رضوی در دهه فجر

معاون بهره برداری وتوسعه آب و فاضلاب خراسان رضوی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۶ پروژه تامین و توزیع آب شرب شهری و روستایی در دهه فجر سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه مهدی جهان طلب امروزظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تربت حیدریه که درمحل سالن جلسات اداره آب وفاضلاب شهرستان تربت حیدریه برگزار شد ،اظهار کرد: ۴۶ پروژه تامین و توزیع آب شهری و روستایی در شهرستان‌های استان همزمان با دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد و با افتتاح این پروژه‌ها ۱۶۸ هزار روستایی از آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: خط جدید با قطر ۵۰۰ میلی متر و به موازات خط ۴۰۰ میلی متری در حال اجراست و انتقال آب از ۶ حلقه چاه به شهر تربت حیدریه به میزان ۲۰۰ لیتر برثانیه عملیاتی می شود.

معاون بهره برداری وتوسعه آب و فاضلاب خراسان رضوی عنوان کرد: با ساخت پنج باب حوضچه و نصب اتصالات، بخشی از خط جدید با استفاده از سه راه به خط ۴۰۰ میلی متری متصل و وارد مدار بهره برداری شد.

جهان طلب افزود: هفت کیلومتر از مسیر خط جدید باید اجرا شود که به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: توان کنونی تولید آب شهر تربت حیدریه ۶۱۰ لیتر در ثانیه است و این شهر هم اینک با ۱۵۰ لیتر کسری آب مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرح تامین دراز مدت آب شهر تربت حیدریه شامل حفر و تجهیز چهار حلقه چاه است که تا کنون ۲ حلقه چاه از این تعداد وارد مدار شده و در صورت بهره برداری از ۲ حلقه چاه دیگر ۱۰۰ لیتر در ثانیه از کمبود آب شهر تربت حیدریه جبران می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661950

مهمترین اخبار ایران و جهان: