نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 16:38

ثبت ۷ اثر میراث ناملموس همدان در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از ثبت هفت اثر میراث ناملموس استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن معصوم‌علیزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات میراث فرهنگی اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده، با رای داوران هفت اثر میراث ناملموس استان همدان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی با اشاره به لزوم پاسداشت و صیانت از مواریث ارزشمند فرهنگی اعم از ملموس و ناملموس گفت: شناخت، حفظ و ترویج میراث ناملموس در قالب آیین‌ها، سنن، آداب و رسوم و مهارت‌های مختلف زندگی و انتقال آن به نسل‌های آینده از جمله مواردی مهمی است که باید در سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افرود: پاسداشت آداب و رسوم وظیفه آحاد مردم بوده و امیدواریم با مستندسازی و ثبت آثار گامی موثر در راستای صیانت از میراث فرهنگی ارزشمند کشور برداشته شود.

حمیدرضا حیدری سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان نیز این آثار را  آیین شکرگزاری برداشت محصول درجزین، آش آلو حیدره قاضی‌خان، پتله پلو تویسرکان، آش چغندربدو علی آباد ملایر، آش رو نونی حیدره قاضی‌خان، حلوامغزی تویسرکان و نقوش قالی میشن ملایر اعلام کرد.
 


پایان پیام/ ۳۱۴۰/ض

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647294

مهمترین اخبار ایران و جهان: