نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 09:11

احیای قنات یعنی به جریان یافتن خون در رگ‌های حیات روستاها

فرماندار سربیشه گفت: احیای قنات کشاورزی به معنای جریان یافتن خون در رگ‌های حیات روستاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، محمدرضا لکزائی، فرماندار این شهرستان در آیین افتتاح پروژه احیا و مرمت قنات روستای گورید بالای بخش مرکزی شهرستان اظهارداشت: 24 پروژه در بخش کشاورزی شهرستان طی دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد که پروزهداحیا و مرمت قنات گورید بالا یکی از این پروژه‌هاست.

وی با بیان اینکه برای احیا و مرمت قنات روستای گورید بالا اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است ادامه داد: برای آماده‌سازی و اجرای ۲۴ طرح حوزه کشاورزی شهرستان در دهه فجر بیش از ۱۹۵ میلیارد اعتبار صرف شده است.

فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه نگاه و رویکرد دولت به بخش کشاورزی کشور، استان و شهرستان یک نگاه و رویکرد زیرساختی است تصریح کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌ها قطعا چرخه تولیدات محصولات کشاورزی رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن و معیشت آنان از طریق کشاورزی است بخش کشاورزی و زندگی مردم در روستا بهم گره خورده و دولت‌مردان در شهرستان برای رفع مشکلات این حوزه بیش از پیش تلاش خواهند کرد‌.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه احیای قنات ها به معنای جریان یافتن خون در رگ‌های حیات روستا است افزود: طی دولت سیزدهم۷۰ رشته قنات در شهرستان مرمت و احیا شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660950

مهمترین اخبار ایران و جهان: