نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 17:16

اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی در همدان برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا آقابیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات سپاه با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی با عنوان "افق‌های روشن" در همدان اظهار کرد: این برنامه شانزدهم بهمن‌ماه و همزمان با ایام‌الله دهه فجر با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در چهار بخش فیلم کوتاه، شعر، ادبیات داستانی و صنایع دستی گفت: در بخش فیلم کوتاه ۴۰ اثر به مرحله داوری رسیده که عمدتا با موضوع ایثار، فرهنگ جهاد و شهادت، فرزندآوری و خانواده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: ۱۷ اثر نیز در زمینه فیلم کوتاه برگزیده شده که تجلیل از برگزیدگان در بخش بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و پویانمایی خواهد بود.

وی از ارسال ۱۵۰ اثر در بخش شعر با موضوع جهاد و شهادت، ایثار، خانواده و فرزندآوری  به این جشنواره خبر داد و افزود: در این بخش نیز سه نفر حائز رتبه برتر شدند که فردا تجلیل می‌شوند.

آقابیگی در بخش دیگری از سخنانش همدان را در حوزه ادبیات داستانی از استان‌های سرآمد و مطرح کشور عنوان کرد و گفت: در این حوزه هم از سه نفر برتر تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این بخش ۲۵ اثر به حوزه ملی ارسال شده و یک اثر فاخر نیز در بخش بزرگسال رتبه برتر کشور را به دست آورده اضافه کرد: در بخش صنایع دستی نیز ۴۰ اثز به جشنواره رسیده که با محوریت احیای آثار فراموش شده و مرتبط با فرهنگ استان است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه هفت اثر برتر این حوزه نیز در آیین اختتامیه تجلیل خواهند شد در ادامه عنوان کرد: شناسایی هنرمندان مستعد و ارزشی اما کم‌بنیه به لحاظ مالی و حمایت از آنها در دستور کار این مجموعه قرار گرفته که اتفاقات خوبی در این بخش رقم خورده است.

وی از همسو کردن ادارات و نهادهای دولتی به منظور حمایت از هنرمندان استان با خرید آثار هنری آنها سخن به میان آورد و گفت: در این راستا حمایت‌های مالی خوبی را شاهد بودیم.

آقابیگی با بیان اینکه با هم‌افزایی بین نهادها و مجموعه‌های هنری، به دنبال ایجاد بازار فروش برای فعالان این حوزه هستیم خواستار توجه به این مهم شد.

وی در پایان از فعالیت هشت انجمن هنری در سطح استان خبر داد و با بیان اینکه درصدد فعال کردن انجمن آثار دیجیتال نیز هستیم تصریح کرد: ایجاد ارتباط و شبکه قوی بین هنرمندان از طریق انجمن‌های هنری را پیگیر هستیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660506

مهمترین اخبار ایران و جهان: