نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 17:43

افزایش ۲ برابری آثار سینماگران اصفهانی در جشنواره فیلم فجر استان اصفهان

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:۱۶ اثر از آثار سینماگران اصفهانی پیش از اکران فیلم‌های چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان به‌نمایش گذاشته خواهد شد که نسبت به آثار سال گذشته افزایش ۲ برابری دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا دهقانی، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان بیان کرد: جشنواره فیلم فجر استان اصفهان رقابت خوبی را در کشور دارد و جزء یکی از مهم ترین جشنواره‌های کشور و مایه افتخار سینما کشور است که۱۶ فیلم در اصفهان اکران می‌شود و از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه در سینماهای ساحل، فلسطین، سپاهان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

 وی گفت: ۱۲ فیلم نگاه نو به لیست‌های اکران فلیم اضافه شد که جمعا ۳۳ فیلم در اصفهان اکران می‌شود،استان اصفهان مانند سال‌های گذشته  در تلاش است تعداد بیشتری از فلیم‌های نگاه نو را گسترش دهد.

دهقانی با بیان اینکه امسال بلیت فیلم‌های جشنواره به قیمت ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، عنوان کرد:  با توجه به ثبت‌ نام ۸۰ نفر از اصحاب رسانه، ۱۰۰ نفر به ظرفیت هنرمندان و اهالی رسانه اضافه شد و سینما فلسطین اصفهان به اکران هنرمندان و اصحاب رسانه اختصاص داده شد.

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان گفت: هیچ بودجه‌ای برای جشنواره فجر اصفهان در نظر گرفته نشده و حتی مبالغ فروش بلیت هم به هزینه‌های جشنواره در تهران اختصاص دارد و جشنواره صرفاً با حمایت سازمان‌هایی مانند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، آبفا، حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

وی اشاره کرد:  افتتاحیه معنوی جشنواره ۱۶ بهمن ماه در گلستان شهدا و با ادای احترام به هفت شهید برگزار می‌شود، که  هر روز جشنواره به نام یکی از این شهدا نامگذاری شده است.

دهقانی اضافه کرد: تلاش داریم پیش از اکران آثار، تجلیلی از خانواده‌های این شهدا داشته باشیم. همچنین در اختتامیه جشنواره از ۲۵ نفر از فعالان و بزرگان سینمای اصفهان تقدیر و سه بزرگداشت برای پیشکسوتان سینمای اصفهان با حضور محمد خزایی، رئیس سازمان سینمایی، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659350

مهمترین اخبار ایران و جهان: