نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 18:51

فرماندار: هنرستان ها را در کنار واحدهای صنعتی ایجاد کنیم تا کارگران مهارت پیدا کنند

فرماندار مشهد با اشاره به کمبود نیروی ماهر در مراکز صنعتی گفت: در گذشته نیروی کار زیاد بود اما فرصت کاری نبود، اما امروز بازار کار دنبال نیروی کارکن و کار دادن می گردد، بنابراین در فرهنگ باید تغییر رویکرد بدهیم و هنرستان ها را در کنار واحدهای صنعتی ایجاد کنیم تا کارگران مهارت پیدا کنند و در واحدهای صنعتی مشغول به کار شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن داوری، امروز در بازدید از دو واحد صنعتی و در جریان بررسی مشکلات آن ها اظهار کرد: از ابتدای امسال یکی از رویکردهای در دستور کار فرمانداری مشهد بازدید از کارگاه‌ها و  واحدهای صنعتی است تا با بازدید از بخش‌های مختلف صنعت به رفع مشکلات آنان بپردازیم. 

فرماندار مشهد گفت:همانطور که میز خدمت را به محلات میبریم باید همین میز را به داخل واحدهای صنعتی بریم تا در راستای تقویت واحدهای صنعتی کار و اگر مشکلی دارند مشکل را توسط مدیران مربوطه برطرف‌ کنیم.

فرماندار مشهد در خصوص کمبود نیروی ماهر در مراکز صنعتی عنوان کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی به دنبال نیروهای ماهر هستند. در گذشته نیروی کار زیاد بود اما فرصت کاری نبود، اما امروز بازار کار دنبال نیروی کارکن و کار دادن می گردد، بنابراین در فرهنگ باید تغییر رویکرد بدهیم و هنرستان ها را در کنار واحدهای صنعتی ایجاد کنیم تا کارگران مهارت پیدا کنند و در واحدهای صنعتی مشغول به کار شوند.

وی تشریح کرد: عموم واحدهای صنعتی مشکل سرمایه در گردش دارند که در حوزه اقتصادی اکثریت واحدها مبتلا به آن هستند و برای این دو واحد مساعدت‌های لازم بعد از بررسی اختصاص منابع اتفاق خواهد افتاد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656150

مهمترین اخبار ایران و جهان: