نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 13:03

افتتاح ۵۱ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی در همدان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان از افتتاح ۵۱ پروژه در در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محسن معصوم‌علیزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات میراث فرهنگی اظهار کرد: در دهه فجر امسال بیش از 51 پروژه توسط بخش خصوصی با 242 میلیارد تومان آورده و استفاده از 58 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سه حوزه میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان همدان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: افتتاح کارگاه سفال در لالجین با اعتبار6/5میلیارد تومان و واحد تولیدی سفال و سرامیک در روستای دستجرد شهرستان بهار با اعتبار 4/5 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های این اداره کل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: افتتاح خانه بوم گردی در روستای شورین شهرستان همدان، با اعتبار 2/5میلیارد تومان و کارگاه منبت در روستای حاجی آباد ملایر با اعتبار 3/4 میلیارد تومان و سفره خانه آراد در تویسرکان با اعتبار 12 میلیارد تومان و نیز کارگاه نقاشی روی سفال در دستجرد لالجین با اعتبار 5/5 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های این اداره کل است که در دهه فجر به بهره برداری می رسند.

وی گفت: افتتاح 11 فروشگاه صنایع‌دستی و 29 کارگاه منبت و سفال و سرامیک ، 2 بوم گردی و 5 شرکت خدمات دفتر مسافرتی و 1 سفره خانه سنتی و 1 هنل و کلنگ زنی مجتمع گردشگری در لالجین از چمله پروژه‌های این اداره کل در دهه فجر امسال است.

معصوم علیزاده افزود: میزان آورده متقاضی برای این 49 پروژه بخش خصوصی 240 میلیارد تومان بوده که تسهیلات دریافتی برای این پروژه‌ها مبلغ 58 میلیارد تومان بوده است که از سوی بانک‌های عامل به بهره‌برداران پرداخت شده است .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: برای مرمت پروژه امامزاده کرزان در تویسرکان و افتتاح فاز اول بازارچه صنایع دستی بانوان ملایر نیز 5/1 میلیارد تومان از اعتبارات استانی هزینه شده است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655606

مهمترین اخبار ایران و جهان: