نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 06:37

آلمان موشک‌های «آیریس» و هزاران گلوله توپ به اوکراین ارسال کرد

آلمان دومین تامین کننده سلاح اوکراین روز چهارشنبه ارتش این کشور را به موشک‌های دفاع هوایی «آیریس» و گلوله‌های توپ مجهز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آلمان روز چهارشنبه جدید‌ترین کمک‌های نظامی خود را به اوکراین که شامل موشک‌های ضد هوایی «آیریس تی»، نفربرهای زرهی و سایر تجهیزات می‌شود، تحویل اوکراین داد.

به گزارش روزنامه «کی‌یف ایندیپندت»، آلمان که در ابتدا به دلیل ارسال کند کمک‌های نظامی به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته بود، اینک پس از آمریکا به دومین تامین کننده تجهیزات نظامی کی‌یف در جنگ با روسیه تبدیل شده است.

آلمان همچنین چندین هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری و سامانه‌های راداری نیز برای ارتش اوکراین ارسال کرده است.«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان اخیرا گفت که برلین ۶ بالگرد رزمی «سی‌کینگ» و قطعات یدکی به اوکراین ارسال کرده است.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اخیرا به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که برلین در سال ۲۰۲۴ بیش از ۷ میلیارد یورو تجهیزات نظامی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های غرب برای کمک به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که در حال حاضر ارتش روسیه در جنگ اوکراین ابتکار عمل را در دست دارد.

مسئول کارگروه هماهنگی کمکهای نظامی به اوکراین در وزارت دفاع آلمان ژنرال کریستین فرودینگ می‌گوید که کمبود حمایت هوایی و نبود سامانه‌های دفاع هوایی موثر از دلایل اصلی «شکست ارتش اوکراین در ضد حملات ارتش این کشور علیه ارتش روسیه در طول یک سال گذشته است.

کریستین فرودینگ اضافه کرد که آلمان قرار است در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ هزار نظامی ارتش اوکراین را آموزش بدهد.رئیس جمهور فرانسه نیز گفته که اتحادیه اروپا باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با «اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد در «استکهلم» گفت: «اتحادیه اروپا باید در کنار اوکراین بایستد و به همراهی مردم اوکراین از نظر اقتصادی، مالی، نظامی، تجهیزات و آموزش ادامه دهد.»

وی ادامه داد: «ما یک هدف راهبردی داریم. روسیه نباید پیروز شود.»این در حالی است که بعد از گذشت حدود ۲ سال از جنگ اوکراین و صرف میلیاردها دلار،

«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که غرب به تنهایی نمی‌تواند روسیه را منزوی کند.بورل در سخنان خود هشدار داد با وجود همه تلاش‌ها برای انزوای روسیه، «آن‌ها هنوز هستند و جنگ ادامه دارد. (با این روال) شدت درگیری افزایش می‌یابد و نوری در انتهای تونل نیست».

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656494

مهمترین اخبار ایران و جهان: