نیوز سیتی!
10 فروردین 1403 - 15:39

یکی از بزرگترین هیئت‌های کشور به دلیل نداشتن حسینیه تعطیل شد

یکی از بزرگترین و پر مخاطب‌ترین هیئت‌های کشور در استان البرز به دلیل مشکلات مالی بانیان و نداشتن حسینیه تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از بزرگترین و پر مخاطب‌ترین هیئت‌های کشور در استان البرز قرار دارد که مدتی است به دلیل نداشتن محلی برای احداث و راه‌اندازی حسینیه تعطیل شده و امکان برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر را نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، هیئت لواء حیدر کرار (ع) که هر سال با استقبال مردم استان البرز مواجه بود و به خصوص در شب‌های قدر مراسم احیا را با حضور جمع عظیمی از مردم برگزار می‌کرد، امسال به علت نداشتن مکان ثابتی جهت راه‌اندازی حسینیه تعطیل شده است.

 

 

بر اساس گفته مسئولان و برگزارکنندگان این هیئت، مراسم احیای شب‌های قدر و بزرگداشت اهل بیت علیهم السلام در سال‌های گذشته در محل دانشگاه آزاد کرج برگزار می‌شد و هر سال میزبان جمع زیادی از عاشقان آل الله علیهم السلام بود.

این نوع برگزاری مراسم که به علت نداشتن حسینیه، هزینه‌های بسیاری را برای بانیان ایجاد می‌کرد، امسال به دلیل مشکلات مالی و نبود فضای مناسب برگزاری مراسم احیاء تعطیل شده است.

جای سؤال است در شرایطی که کشور در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارد، آیا نباید مساجد، هیئت‌ها و حسینیه‌ها که مراکز مهمی برای تربیت فرهنگی و دینی نسل جوان و خانواده‌ها هستند، مورد حمایت و توجه مسئولان قرار بگیرند؟ به طوری که یکی از هیئت‌های پر مخاطب کشور در آستانه شب‌های قدر و ایام نزول قرآن کریم، به دلیل نداشتن محل مشخصی برای برگزاری مراسم، تعطیل شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692494

مهمترین اخبار ایران و جهان: