نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 19:04

واحدهای تولیدی سمنان 585 میلیارد ریال وام گرفتند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت بالغ بر 585 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یادگار احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در شصت و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزار شد، گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری و با آغاز فرآیند ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات، به 45 واحد تولیدی صنعتی استان بالغ بر 585 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: هفت واحد تولیدی به ارزش 310 میلیارد ریال تسهیلات بند (الف) تبصره 18، 22 واحد به ارزش 185 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و 16 واحد به مبلغ 90 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 16 دریافت کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: این تسهیلات به‌منظور پشتیبانی مؤثر از بنگاه‌های اقتصادی، تأمین نقدینگی موردنیاز آنها و تکمیل، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌های اولویت‌دار پرداخت می‌شود.

احمدی اضافه کرد: واحدهایی که مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، می‌توانند با ورود به سامانه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی الکترونیکی khedmat.mimt.gov.ir درخواست خود را تکمیل و ثبت کنند تا از طریق کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و معرفی به بانک آنها صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه، مشکلات بانکی، امور زیربنایی و گمرکی پنج واحد تولیدی صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در جهت رفع موانع موجود تصمیماتی اتخاذ و گزارشی از وضع پرداخت تسهیلات به متقاضیان و گزارش کارگروه رشد تولید توسط دستگاه‌های مربوطه ارائه شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629950

مهمترین اخبار ایران و جهان: