نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 12:42

استاندار کردستان: تغییر کاربری زمین‌های عمومی به مسکونی مصداق فساد است

استاندار کردستان به برخی‌ درخواست‌ها مبنی بر تغییر کاربری زمین‌های عمومی به مسکونی اشاره کرد و گفت: راه و شهرسازی به هیچ عنوان حق پذیرش چنین درخواستی ندارد چون این عمل هیچ فرقی با انجام فساد ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هر بانکی باید به تعهدات پذیرفته شده خود عمل کند و امتناع از آن به هیچ عنوان پذیرفتی نیست.

استاندار کردستان نرخ سود تسهیلات مسکن در استان را ۱۸ درصد اعلام کرد و گفت: مردم در جریان باشند که ۵ درصد سود تسهیلات ۲۳ درصدی را دولت برعهده می‌گیرد.

زارعی‌کوشا گفت: برای پرداخت تسهیلات نیز بر اساس هماهنگی انجام شده دو سال اول پرداخت تقسیط ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در سال‌های بعدی به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه به برخی‌ درخواست‌ها مبنی بر تغییر کاربری زمین‌های عمومی به مسکونی اشاره کرد و گفت: راه و شهرسازی به هیچ عنوان حق پذیرش چنین درخواستی ندارد.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه این عمل هیچ فرقی با انجام فساد ندارد، گفت: تا وقتی که ریاست استانداری برعهده من باشد، چنین اجازه‌ای نخواهم داد. 

استاندار کردستان در ادامه از راه و شهرسازی خواست در جلسه آینده این شورا تعداد واحدهای مسکن قابل افتتاح را برای سال ۱۴۰۳ اعلام کند.

وی با بیان اینکه الحاق و بازنگری طرح‌های هادی می‌تواند گره مشکلات را باز کند، افزود: تعامل حداکثری دستگاه‌ها با یکدیگر و نگاه مساعدتی به تسریع در کارها کمک می‌کند.

استاندار کردستان تاکید کرد: در بحث پروژه‌های مسکن ملی باید جدی‌تر وارد شد و از همین الان زیرساخت‌های خدمات‌رسان در نظر گرفته شود.

شهردار سنندج نیز در این جلسه گفت: برای الحاقات شهری ابتدا باید دسترسی آسان برای ارائه خدمات شهری به مردم فراهم شود.

سیدانور رشیدی افزود: این اقدام  فشار کاری زیادی برای شهرداری ایجاد می‌کند اما موافق دولت و کارگزار نظام هستیم و با الحاقات نیز مشکلی نداریم.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629406

مهمترین اخبار ایران و جهان: