نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 00:15

روسیه: عوامل حمله تروریستی به دونتسک مجازات خواهند شد

روسیه وعده داد، همه عوامل اوکراینی بمباران مرکز جمهوری دونتسک در شب سال نوی میلادی را مجازات خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه هشدار داد، همه کسانی که مسئول بمباران مرکز جمهوری دونتسک در شب سال نوی میلادی هستند به خاطر این جنایت که از سوی مسکو یک حمله تروریستی دانسته شد، پاسخگو خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نیروهای مسلح اوکراین در شب اول ژانویه 2024 دست به بمباران دونتسک زدند که چهار کشته و 13 مجروح بر جای گذاشت.

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد اوکراین برای این حمله از 15 موشک ام.ال.آر.اس استفاده کرده است.

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه روسیه منتشر کرد تصریح شد: «سازمان‌های ضابط قانون در روسیه تحقیقاتی را درباره این جنایت به جریان انداخته‌اند. همه مسببان و مسئولان این حمله تروریستی و دیگر حملات تروریستی به خاک کشور ما گرفتار مجازاتی اجتناب ناپذیر خواهند شد.»

این وزارتخانه همچنین از جامعه بین‌المللی خواست «از اقدامات و تصمیماتی که خونتای نظامی کی‌یف اتخاذ می‌کند به دور باشد و جنایات آن را که با هدف از بین بردن بارز و مغرضانه مردم غیرنظامی انجام می‌شوند محکوم کند.»

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، واکنش نشان ندادن جامعه بین‌المللی به این جنایات از سوی اوکراین به عنوان سکوتی که آنها را تایید می‌کند تفسیر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه نوشته شد: «کشورهای غربی باید بفهمند تسلیحات ناتو را برای دولتی می‌فرستند که قادر است از آنها علیه خود این ائتلاف استفاده کند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش این کشور در پاسخ به حملات ارتش اوکراین در روز شنبه به غیرنظامیان در شهر بلگورود بزرگترین حمله پهپادی خود را علیه مواضع اوکراین در ساعات آغازین سال نوی میلادی انجام داد. 

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش این کشور روز یکشنبه وعده خود را برای «مجازات» مسئولان حمله روز شنبه به شهر بلگورود عملی کرد و به چند تاسیسات نظامی و مراکز تصمیم‌گیر در شهر خارکوف حمله کرد.

حمله پهپادی و موشکی کم سابقه ارتش اوکراین در روز شنبه به شهر مرزی بلگورود که منجر به کشته شدن دست کم 24 نفر و مجروح شدن بیش از 100 نفر شد خشم مقامات مسکو را برانگیخت. مقامات روسیه تاکید کرده بودند که فورا پاسخ این حملات را خواهند داد.

خالد خیاری معاون دبیر کل سازمان ملل این حملات را غیرقابل قبول خواند و آن را نشانه ای از احتمال تشدید جنگ اوکراین در سال 2024 دانست. 

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623594

مهمترین اخبار ایران و جهان: