نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 15:54

یک دهه شاد و مفرح در انتظار مردم لرستان از برگزاری جشنواره فیلم فجر تا اجرای جنگ‌های شادی

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به تدارک برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر گفت: این برنامه‌ها شور و نشاط خوبی را در سطح جامعه ایجاد می‌کند.

به گزلرش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رضا نیازی در تشریح برنامه‌های هنری دهه مبارک فجر، از نهمین میزبانی لرستان برای اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی "فجر" خبر داد و افزود: این جشنواره از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در خرم‌آباد سینما کیو برگزار می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری جشنواره موسیقی فجر هم خبر داد و افزود: این جشنواره از ۲۳ تا ۲۸ بهمن برگزار شده و در آن گروه‌های موسیقی سنتی و پاپ از استان حضور خواهند داشت.

نیازی با اشاره به اینکه به مناسبت ایام دهه فجر، برگزاری جشنواره سرود استانی، جشنواره هنرهای تجسمی و جشنواره شعر فجر را هم در برنامه داریم، افزود: همزمان با آغاز دهه فجر با همکاری ستاد کانون‌های مساجد و پایگاه انصارالمهدی اجرای سرود و موسیقی در ورودی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد انجام می‌شود و سینما کیو در خرم‌آباد افتتاح خواهد شد.

وی به برپایی نمایشگاه آثار منتخبان جشنواره هنرهای تجسمی در نگارخانه‌های سراسر استان اشاره کرد و افزود: سه گروه تئاتر صحنه‌ای و خیابانی نیز همزمان در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند.  

وی از تدارک برگزاری جنگ‌های شادی در ایام دهه فجر هم خبر داد و افزود: این فعالیت‌ها با همکاری هنرمندان استان انجام می‌گیرد.

نیازی با بیان اینکه این برنامه‌های هنری محدود به ایام دهه فجر نخواهد بود، گفت: برنامه داریم که هر هفته اجرای رخدادهای فرهنگی و هنری را در سطح استان داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651006

مهمترین اخبار ایران و جهان: