نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 17:23

پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌های گردشگری در لرستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های گردشگری استان در نظر گرفته شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الله عباسیان ظهر امروز صبح در جلسه‌ با معاونین اداره که در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح میزبان سبز در لرستان، اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح، خانه‌های سنتی، دارای بافت قدیمی و استحکام لازم در روستاهای گردشگرپذیر شناسایی و به واحدهای بوم گردی تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه روستاهای لرستان دارای مناطق بکر و دیدنی است و طرح میزبان سبز بهترین فرصت برای معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی این استان است، گفت: ۳۰ خانه روستایی با هدف فراهم‌کردن شرایط اقامت شناسایی شده‌است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه طرح میزبان سبز در همۀ مناطق این استان اجرا می‌شود، عنوان کرد: شناسایی خانه‌های روستایی، نقش بسیار مهمی برای توسعه گردشگری روستایی دارد.

عباسیان با بیان اینکه ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های گردشگری در نظر گرفته شده‌است، بیان کرد: لرستان به‌دلیل وضعیت آب‌وهوای مناسب و جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های طبیعی و تاریخی، هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631106

مهمترین اخبار ایران و جهان: