نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 12:31

پنهان کاری آستین، پنتاگون را وادار به عذرخواهی کرد

سخنگوی پنتاگون به دلیل عدم شفافیت در ماجرای بستری شدن مخفیانه وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان عذر خواهی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع پنتاگون، روز دوشنبه به دلیل عدم شفاف‌سازی و بیشتر در مورد ارائه اطلاعات مربوط به بستری شدن اخیر«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان که کاخ سفید هم حدود سه روز بعد از بستری شدن وی در بیمارستان از آن مطلع شد، عذرخواهی کرد.

به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، رایدر در سخنانی گفت: آستین در تاریخ 22 دسامبر تحت یک عمل پزشکی قرار گرفت و یک روز بعد به خانه رفت با این حال در 1 ژانویه در حالی که درد شدیدی را تجربه می‌کرد، به مرکز پزشکی نظامی والتر رید در مریلند منتقل شد.

رایدر عنوان کرده است که حتی خود وی نیز ماجرای بستری شدن آستین در بیمارستان را در روز سه‌شنبه 2 ژانویه متوجه شده است. این در حالی است که کاخ سفید هم ماجرا را با تاخیر و در روز پنج‌شنبه متوجه شده است.

وی خطاب به خبرنگاران پنتاگون عنوان کرد: من تمام تلاشم رو کردم تا اطلاعات لازم را از واقعه کسب کنم و به همین دلیل هم اطلاع رسانی دیر انجام شد. ما سعی می کنیم از این تجربه بیاموزیم و عملکردی از خود نشان دهیم که از ما انتظار می رود.

عذرخواهی رایدر در حالی انجام می‌گیرد که وی با وجود آنکه از ماجرای بستری شدن آستین در بیمارستان زمانی که برای یک جلسه توجیهی جلوی دوربین رفت، اطلاع داشت اما گفت که وضعیت آستین را پیگیری نکرده است.

وی همچنین عنوان کرد که پنتاگون در این موضوع در حال بررسی طرحی است تا ببیند چطور می‌شود که موارد این چنینی را زودتر از این به کاخ سفید و کنگره اطلاع دهیم. به گفته وی حتی «کاتلین هیکس» معاون خود آستین نیز روز پنج شنبه از این ماجرا باخبر شده است. ضمن اینکه تماس با کنگره برای اطلاع رسانی و انتشار بیانیه مطبوعاتی در عصر روز جمعه نیز تقریبا یک روز کامل طول کشیده است.

ماجرای بستری شدن غافلگیرکننده آستین در بیمارستان و اطلاع رسانی دیر هنگام در باب این موضوع به کاخ سفید و کنگره آمریکا سوالاتی را در داخل وخارج از دولت بایدن در مورد اینکه چرا موضوعی به این مهمی تا این حد دیر اطلاع‌رسانی شده است، ایجاد کرده است.

به گفته رایدر آستین روز دوشنبه در مرکز مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده و حال وی رو به بهبودی است با این حال زمان مشخصی برای ترخیص وی از بیمارستان عنوان نشده است و اطلاعات مربوط به مدت زمان بستری شدن وی و ترخیصش به روز می‌شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631850

مهمترین اخبار ایران و جهان: