نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 14:53

پلیس جلوی تخلفات رانندگی در استان بوشهر بگیرد

امام جمعه برازجان گفت: پلیس باید به وظیفه قانونی خودش عمل کند و جلوی تخلفات رانندگی در استان بوشهر را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز این شهر، اظهار داشت: متاسفانه روند افزایش تصادفات و جانباختگان سوانح و حوادث در چند ماه اخیر در استان بوشهر نگران کننده است؛ البته سوانح و حوادث رانندگی دلایل مختلفی دارد که نهایتاً منجر به تلخ‌کامی مردم و عزادار شدن خانواده ها می‌شود.

وی افزود: حدود ۱۰ درصد بودجه سالانه کشور هزینه تصادفات می‌شود که در بخش‌های بیمارستانی، خودرو، وسایل نقلیه و ... صرف می‌شود و آمار بالایی بوده و باید فکری به حال این مسئله مهم کرد.

مصلح ابراز داشت: خانواده‌ها در تعطیلات آخر هفته و سایر موقعیت‌هایی که پیش می‌آید به نیت تفریح و تجدید قوا به خارج از شهرستان دشتستان یا اطراف شهر برازجان می‌روند اما بعضاً این مسافرت‌ها و گردش‌ها به غم و اندوه و تلخ‌کامی منجر می‌شود که برای خانواده‌ها بسیار سنگین بوده و باید عوامل متعدد آن را تا حد امکان برطرف کرد.

مصلح تصریح کرد: عمده‌ترین عامل این‌گونه حوادث، عامل انسانی است که نوعاً راکبین موتورسیکلت‌ها، جوانان و نوجوانانی هستند که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند و فاقدمجوز رانندگی هستند و از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، بیمه نیستند، سرعت و سبقت غیرمجاز هم دارند.

امام جمعه برازجان گفت: جوانان باید در رانندگی حق و حقوق دیگر افراد را در نظر بگیرند و این را بدانند که اگر با رانندگی پُر مخاطره، آسیبی به دیگران برسد فردای قیامت باید پاسخگوی آنها باشند.

مصلح افزود: تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی شرعاً، عقلاً و قانوناً ممنوع است، باید پلیس به وظیفه قانونی خودش عمل کند و جلوی این همه تخلفات رانندگی را بگیرد.

امام جمعه برازجان مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را برشمرد و اظهار کرد: ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد. این انقلاب پدیده‌ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد. 

مصلح بیان کرد: اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گران‌مایه این شجره پُرامید، باید به بازخوانی برخی دستاوردهای آن پرداخته شود تا بعضی فکر نکنند که به سادگی به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند. 

مصلح ابراز کرد: این انقلاب عظیم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سال‌ها طول می‌کشد تا همه  آثار و نتایج این پدیده الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد. 

وی عنوان کرد: در حوزه «سلامت و بهداشت» بعد از انقلاب اسلامی تاکنون متوسط عمر در ایران ۲۱ سال افزایش داشته است و از ۵۵ سال به ۷۶.۲ سال رسیده است؛ ۳۰ درصد پزشکان ایران از بنگلادش، فیلیپین، هند و پاکستان بودند در حالی که امروز از ۵۳ کشور جهان برای درمان به ایران می‌آیند و در ۲۷ رشته تخصص تربیت می‌کنیم.

مصلح خاطرنشان کرد: در ۱۹ هزار ۷۳۹ روستای کشور ۳۵ هزار بهورز به‌عنوان پیشگامان نظام سلامت فعالیت می‌کنند در حالی که قبل از انقلاب تعداد خانه‌های بهداشت روستایی فقط در هزار و ۵۰۰ بوده است.

امام جمعه برازجان گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون ملی فلج اطفال به همت بسیجیان و پوشش ۹۵ درصدی این واکسیناسیون تاکنون فلج اطفال از کشور ریشه‌کن شد، در حالی که کشورهای همسایه هیچ کدام نتوانستند.

مصلح افزود: بیماری‌های عفونی مالاریا، سل و وبا در ایران کنترل شده است، در سال ۵۷ صرفاً با ۷ دانشکده پزشکی ۷۰۰ دانشجو داشتیم درحالی که حاضر با ۴۷ دانشگاه، ۱۸۰ هزار دانشجوی پزشکی مشغول تحصیل هستند و اعضای هیأت علمی با ۱۱ هزار عضو هیأت علمی ۱۶ برابر دانشجویان آن زمان هستند.

 وی ابراز کرد:  امروز ایران جزو کشورهای برتر جراحی قلب در دنیاست و از معدود کشورهایی است که عمل پیوند قلب در آن صورت می‌گیرد؛ ۱۴۰ عمل پیوند قلب در کشور در کارنامه درخشان جراحی قلب در ایران و جهان است.

مصلح تصریح کرد: بانک قرنیه در جمهوری اسلامی یکی از بهترین بانک‌های قرنیه دنیا است و ظرف ۲۴ ساعت قرنیه مورد نظر بیمار آماده می‌شود.

وی افزود: پزشکان متخصص قبل از انقلاب هفت هزار نفر بوده که بعد از انقلاب به ۷۲ هزار نفر رسیده است.

امام جمعه برازجان یادآور شد: به گزارش سازمان بهداشت جهانی بین ۸۰ تا ۹۴ درصد از جمعیت ایران دسترسی به داروهای ضروری را دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635094

مهمترین اخبار ایران و جهان: