نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 01:33

تداوم بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: طی امروز شاهد بارش‌های پراکنده به‌ویژه در مناطق غربی استان خواهیم بود.

احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: بعد از روزهای گرم که شاهد افزایش دمای هوا در استان بودیم از صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه بانفوذ سامانه سرد بارشی شاهد بارندگی، کاهش محسوس دمای هوا در استان بودیم.

وی افزود: بیشترین بارش از رامسر ۲۵ و نوشهر ۱۰ میلی‌متر به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: دمای هوا نیز نسبت به روز گذشته ۳ تا ۱۰ و در برخی مناطق مرکزی تا ۱۵ درجه کاهش یافت؛ به‌طوری‌که دمای هوای ساری با ۱۵درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۲ درجه سانتی‌گراد رسید‌.

اسدی یادآور شد: طی امروز به‌دلیل استقرار جریانات شمالی و عبور امواج ناپایدار شاهد بارش‌های پراکنده به‌ویژه در مناطق غربی استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: روز جمعه به‌طور موقت از ناپایداری هوا کاسته می‌شود، اما در ارتفاعات و نیمه غربی بارش‌ها کماکان ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: باتوجه به بارش برف در ارتفاعات نیمه غربی استان احتمال اختلال در تردد محورهای کوهستانی وجود دارد که مسافران با رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به لوازم زمستانی مجهز کنند.

اسدی با اعلام اینکه از بعدازظهر شنبه تا صبح دوشنبه مجددا تقویت جریانات شمالی داریم، افزود: طی این مدت شرایط برای بارش‌ها به‌ویژه در مناطق غربی استان مهیا است.

وی گفت: دریای مازندران امروز متلاطم است و برای فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی توصیه نمی‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633894

مهمترین اخبار ایران و جهان: