نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 21:11

پایش سلامت 39 میلیون و 254 هزار و 811 نفر

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: 39 میلیون و ۲۵۴ هزارو ۸۱۱ نفر تاکنون مورد پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امشب ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ در برنامه صف اول شبکه خبر ضمن اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: هم اکنون ۴۷ نفر از حادثه دیدگان این حادثه تروریستی در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند که از این ۴۷ نفر ۲۰ نفر در مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند و ۱۰ نفر از آنها بسیار بدحال هستند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: این حادثه یک آزمونی برای کارکنان حوزه سلامت بود چرا که بعد از حادثه، کارکنان حوزه اورژانس خیلی سریع انتقال حادثه دیدگان را انجام دادند و مصدومین را به بیمارستان های کرمان رساندند.

وی ادامه داد:  در فاصله بین ساعت ۴ که این حادثه رخ داد تا ساعت ۸ صبح روز بعد حدود ۱۱۰ عمل جراحی توسط کادر درمان کرمان انجام گرفت.

عین اللهی در مورد بحث کمبود خون در روز بعد حادثه افزود: از آنجایی که ما گروه خونی افراد را نمی‌دانستیم تنها گروه خونی که می‌توانستیم به این افراد تزریق کنیم o منفی بود و  برهمین اساس مصرف خون o منفی زیاد شد و این خون دچار کمبود شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد غربالگری پویش ملی سلامت گفت: ۳۹ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۱۱ نفر تاکنون مورد پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: به طور کلی امروز وضعیتی که در شهرها با آن مواجه هستیم بیماری‌های غیر واگیر است و نیاز بود که غربالگری انجام گیرد تا بتوانیم به مقابله با آنها بپردازیم.

عین اللهی افزود: از این ۳۹ میلیون نفر، حدود ۸۰۰ هزار نفر قطعاً دچار فشار خون بالا هستند و حدود ۴۰۰ هزار نفر هم به طور قطع دیابت دارند و این افراد نمی‌دانستند که دچار این بیماری‌ها هستند و ممکن است زمانی از این بیماری اطلاع یابند که دچار عارضه های جدی از جمله سکته و غیره بشوند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در زندگی شهرنشینی به دلیل عدم تحرک و تغذیه ناسالم، به سمتی می‌رویم که بیماری‌های غیر واگیر در حال شیوع هستند  و ما دنبال آن هستیم تا با این اطلاع رسانی به مردم بتوانیم جلوی این بیماری‌ها را بگیریم.

وی ادامه داد: ما طرحی را در دولت مردمی  تحت عنوان سلامت خانواده شروع کردیم که در این طرح هر کس با کد ملی برایش مراقب سلامت گذاشته می‌شود که این مراقب سلامت برای فرد پرونده سلامت ایجاد می‌کند که اگر فرد دچار بیماری بود یا بیماری پیدا کرد به پزشک خانواده تحت قرارداد معرفی می‌کند.

خبر در حال تکمیل است....

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633750

مهمترین اخبار ایران و جهان: