نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 12:06

دستگیری جوان قمه به دست در مقابل کنگره آمریکا

در شرایطی که تامین امنیت کنگره آمریکا طی سال‌های اخیر همواره یکی از موضوعات خبرساز بوده است، پلیس واشنگتن دی سی یک جوان مسلح به سلاح‌های سرد را در مقابل کنگره بازداشت کرد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ در آستانه سومین سالگرد حمله مرگبار طرفداران دونالد ترامپ به کنگره، جوان ۲۳ ساله آمریکایی «خوزه لئوناردو مارکز»  به دلیل داشتن قمه و چاقو در مقابل درب شرقی ساختمان کنگره دستگیر شد.

برای دومین بار در ماه‌های اخیر نیروهای پلیس کنگره آمریکا یک فرد مسلح را در مقابل قوه قانونگذاری بازداشت کردند. هفتم نوامبر سال جاری، «اهمیر مرل» ساکن ایالت جورجیا به دلیل حمل سلاح در نزدیکی ساختمان مجلس سنا بازداشت شده بود.


عکس پلیس درباره قمه و چاقوی جوان آمریکایی

 

رسانه‌ای شدن بازداشت یک نفر مقابل کنگره با تاخیر تقریبا دو روزه، در شرایطی انجام می‌گیرد که بعد از حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ طرفداران دونالد ترامپ به کنگره پس از شکست او در انتخابات، حوادثی از قبیل تلاش برخی افراد برای کوبیدن به ساختمان کنگره با خودرو خبرساز شده است.

 بازداشت جوان آمریکایی در مقابل کنگره در شرایطی انجام شده که مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در تعطیلات پایان سال است و اولین جلسه کنگره در تاریخ هشتم ژانویه سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

اطلاعات زیادی از مارکز منتشر نشده و برخی رسانه‌ها او را «بی خانمان» توصیف کرده‌اند. پلیس کنگره هم اعلام کرده هنوز هیچ نشانه‌ای را درباره اینکه او قصد حمله به اعضای کنگره داشته باشد، مشاهده نکرده است.


حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618794

مهمترین اخبار ایران و جهان: