نیوز سیتی!
10 اسفند 1402 - 15:19

تولید ۹۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۹۰ هزار تن گوشت مرغ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، ظهر امروز، در جلسۀ وبیناری قرارگاه امنیت قضایی کشور گفت: تولید گوشت مرغ لرستان به فراتر از 90 هزار تن می‌رسد که این آمار در این استان بی‌سابقه است.

او با اشاره به جوجه‌ریزی 576 واحد مرغداری در لرستان طی امسال، افزود: تعداد واحدهای مرغداری که امسال نسبت به سال گذشته جوجه‌ریزی داشته‌اند 26 درصد افزایش یافته‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه میزان کل جوجه‌ریزی این استان حدود 35 میلیون قطعه در سال گذشته بوده‌است، عنوان کرد: این میزان طی امسال و تا نهم اسفند به حدود 42 میلیون قطعه رسیده‌است.

او با تأکید به جهش اساسی در اقتصادی‌شدن واحدهای مرغداری لرستان، بیان کرد: 90 هزار تن گوشت مرغ برای نخستین‌بار در تاریخ جهاد کشاورزی این استان تولید شده‌است.

شاهرخی با اشاره به توزیع 5000 دوز اسپرم گاو دومنظوره به‌ارزش 500 میلیون تومان در میان گاوهای روستایی گفت: با اجرای این طرح گامی مهم برای افزایش تولید گوشت قرمز و ضریب لاشه برداشته می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ابراز کرد: 45 تن گوشت قرمز به‌صورت مستمر با قیمت مصوب در این استان توزیع شده‌است و این روند تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

انتهای پیام/644/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1679906

مهمترین اخبار ایران و جهان: