نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 12:21

اجرای طرح کنترل پارک دوبل در برخی از معابر همدان

رئیس مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان از آغاز اجرای طرح کنترل پارک دوبل در برخی از معابر همدان خبر داد.

محمد گلشن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از آغاز اجرای طرح کنترل پارک دوبل در برخی از معابر شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح به صورت آزمایشی در چند خیابان همدان آغاز و دوربین‌هایی برای این منظور در شهر نصب شده‌ است.

وی با تأکید بر اینکه این طرح از طریق دوربین‌های پایش تصویری در شهر اجرایی می‌شود افزود: با اجرای طرح مورد نظر منطقه خیابان جهاد کمی از لحاظ ترافیکی آرام‌ شده و مردم متوجه نظارت‌ها شده‌اند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه شرایط بهتری را در منطقه خیابان جهاد نسبت به قبل شاهد هستیم تصریح کرد: در خیابان پاستور نیز طرح اجرایی شده اگرچه به مرور سایر خیابان‌ها هم طرح اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف مرکز کنترل ترافیک توجه به موضوع پارک دوبله است عنوان کرد: رعایت نکردن قانون توسط تعداد کمی از شهروندان در این حوزه باعث بروز مشکلاتی برای سایر شهروندان می‌شود‌ از همین رو وظیفه ما کنترل است.

گلشن با اشاره به اینکه بعضا پارک دوبله، باعث ایجاد ترافیک می‌شود گفت: بنابر وظایف ذاتی که در حوزه مرکز مانیتورینگ شهرداری داریم، کنترل موارد مرتبط با پارک دوبله توسط عوامل راهور و از طریق مرکز مانیتورینگ شهرداری مستقر انجام و متخلفان اعمال قانون می‌شوند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در برنامه آتی چه خیابان‌هایی از لحاظ پارک دوبله کنترل می‌شود چراکه برخی از خیابان‌ها در ساعاتی از روز قفل می‌شوند گفت: تجهیزات و زیرساخت‌های مرتبط توسط شهرداری تهیه شده و آماده است و باید سایر سازمان‌ها از آنها بهره‌‌برداری کنند.

وی ادامه داد: حضور عوامل راهور با توجه به اینکه تمام دوربین‌ها در شهر فعال است، در مرکز مانیتورینگ پررنگ شده و آنها در بیشتر خیابان‌ها اگر شاهد پارک دوبله باشند، حتما اعمال قانون می‌کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک شرایط کنترل ترافیک با فعالیت دوربین‌های شهر بهبود خواهد یافت گفت: از ظرفیت پایش تصویری می‌توان در حوزه‌های مختلف ترافیکی، خدمات شهری، عمرانی، قضایی و امنیتی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان در بودجه سال آینده افزایش سامانه پایش تصویری را خواهد دید همانطور که این مهم امسال انجام و حجم بالایی از دوربین‌ها نصب شد ادامه داد: سال آینده در نقاط بیشتری از شهر دوربین نصب می‌شود تا به نقطه مطلوب نزدیک‌تر ‌شویم.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626450

مهمترین اخبار ایران و جهان: