نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 18:12

اقدام مقتدرانه سپاه باید در تاریخ ثبت شود

امام جمعه ماهدشت به دوشنبه شب گذشته مقرهای تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته و منهدم شد کرد و گفت: به گفته مقامات سپاه این آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و تا آخرین نفر آنها مورد ضربه قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهدشت، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه ایام اعتکاف رجبیه بسیار روزهای ارزشمند و ذی قیمتی است، گفت: سنت اعتکاف یکی از اسرارآمیزترین عبادات است. همه عبادات اسرارآمیزند و باید در طول حیات خود با سیر معنوی و روحانی و تقوا ورزی به این اسرار پی‌ببریم.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف علاوه بر عبادتی ترکیبی بخشی از مناسک آن با عبادات دیگر مثل روزه و نماز آمیخته است، افزود: دارای مناسک خاص به‌خود نیز هست؛ قاعدتا باید اسراری مرکب و مضاعف داشته باشد.

رادمرد در پاسخ به این سوال که اما راهکار رسیدن به حکمت و اسرار عبادات از جمله سنت اعتکاف چیست؟ ادامه داد: در یک بیان ساده، راهکار رسیدن به حکمت و اسرار عبادات، سبک‌باری و سبک‌بالی است. 

 وی با اشاره به بیان حضرت در راستای این کلام الهی درباره شهیدان است که: «وَ یسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لَا هُمْ یحْزَنُونَ» (آل‌عمران: ۱۷۰). شهدا به آنان که هنوز ملحق نشده‌اند، بشارت می‌دهند که شما هم می‌رسید، گفت: به‌تعبیر ما طلبه‌ها جمله «لم یلحقوا بهم» عدم ملکه است؛ یعنی به کسانی‌که در راه هستند و می‌توانند برسند.

وی با بیان اینکه اما اگر کسی اصلا در راه نیست در مورد او چنین تعبیری گفته نمی‌شود، مانند اتومبیلی که در پارکینگ توقف کرده و حرکتی ندارد، بیان کرد: اما اگر یکی از دو اتومبیلی که در جاده حرکت می‌کنند، سرعت کمتری دارد و در نتیجه دیرتر به مقصد می‌رسد، به آن گفته می‌شود: «هنوز نرسیده است». بنابراین سبک‌بار شدن، عامل رسیدن است.

خطیب نماز جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه مساجدی در سطح شهر برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: از همین تریبون از همه علاقمندان دعوت می‌کنم تا در در این مراسم معنوی شرکت کنند و بهره‌های فراوان معنوی ببرند.

وی اشاره‌ای به دوشنبه شب گذشته مقرهای تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته و منهدم شد کرد و گفت: به گفته مقامات سپاه این آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و تا آخرین نفر آنها مورد ضربه قرار خواهند گرفت. 

رادمرد افزود: در واقع سپاه پاسدارن به نمایندگی از مردم ایران با این اقدام خود ضمن شروع انتقام‌گیری از قاتلان زنان و کودکان بی‌گناه حملات تروریستی، اهداف مهم دیگری را هم محقق کرده است. 

وی با بیان اینکه شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عملیات ضد تروریستی موفق، حمله به مقرهای تروریستی داعش و موساد به طور کاملا همزمان باشد، گفت: در واقع ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملا رژیم صهیونیستی را هم ردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید. 

رادمرد با اشاره به اینکه توانایی بالای کشورمان در انتخاب و هدف قرار دادن دقیق چند مقر تروریستی در دو کشور مجزا یکی دیگر از ویژگی‌های این عملیات به شمار می‌رود، ادامه داد: در این حملات برای اولین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده گردید، مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت در حالی که اگر از کرمانشاه و یا آذرباجان غربی اقدام می‌شد مسافت نزدیک‌تر بود اما انتخاب این برد کاملا حساب‌شده و معنادار می‌باشد.

 

خطیب نماز جمعه ماهدشت با بیان اینکه این عملیات علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست‌های میدانی در عین حال یک پیام هشدار‌آمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت، گفت: در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد. این عملیات ثابت کرد که هیچ جای امنی در منطقه برای تروریستها وجود ندارد و آنها در صورت انجام هر اقدام کور تروریستی بایستی منتظر موشک‌های دقیق ایرانی باشند که آنها را به دام انداخته و به سزای اعمالشان خواهد رساند.

وی با اشاره به اینکه عملیات موشکی دوشنبه شب گذشته را می‌توان تاریخی خواند، تصریح کرد: از این حیث که می‌تواند حامل پیام هشدار به طرف‌های مقابل باشد، اگر آن را گرفته باشند و از شیطنت علیه منافع ملی ایران دست بردارند.

رادمرد ادامه داد: اگر بخواهند منافع ملی ایران را تهدید و با تحریک گروهک‌های تروریستی در کشورمان ناامنی ایجاد کنند، به این شکل و با حجم آتش زیاد هدف قرار خواهند گرفت.

وی اشاره‌ای به دیدار با مقام معظم رهبری کرد و گفت:حضرت آقا فرمودند سلام من را به همه مردم عزیز برسانید که حامل این سلام بودیم که محضر شما مردم عزیز ابلاغ کردیم ، نکات بسیار مهمی را فرمودند که بخش مهم آن مربوط به نوع کار ائمه جمعه و راهبرد‌های مهم و اثر گذار در راستای وظایف امامان جمعه که از خدا میخواهیم به ما توفیق عمل بدهد و همه تلاش ما برای تحقق فرمایشات ارزشمند ایشان است.

وی با بیان اینکه نکته دیگر که مطرح شد ناظر به اهمیت مردم است و نوع نگاه جمهوری اسلامی به مردم به تعبیر ایشان صاحب و مالک کشور، مردم هستند، تصریح کرد: به همین دلیل، امام خمینی (ره) نیز تأکید داشتند که ابتکار عمل، ورود در صحنه‌های کشور و انجام کارها به‌دست مردم سپرده شود و این، جزء ابتکارات امام (ره) بود؛ چرا که وقتی کارها به مردم سپرده شود، به سرانجام خواهد رسید. 

رادمرد ادامه داد: بنا براین اگر مسوُولان بخواهند کارها و بالاتر از آن، نظام اسلامی سامان یابد، باید در تدبیر و برنامه‌ریزی‌شان در هر برهه‌ای، با برنامه‌ریزی دقیق و ملاحظه همه جوانب امور، کارها را در اختیار مردم قرار دهند.

 وی افزود: تجربه این چند ساله نیز نشان داده است که حضرت آقا در فرمایشی فرمودند در سال ۹۳ که «از اول انقلاب تا امروز هر وقتی هر کاری را محول به مردم کردیم، آن کار پیش رفته است.

رادمرد با اشاره به اینکه هر کاری را انحصاری در اختیار مسوُولان و رؤسا و مانند این‌ها قرار دادیم، کار متوقف مانده است، گفت: اگر متوقف نمانده است، کُند پیش رفته است؛ اما کار دست مردم که افتاد، مردم کار را خوب پیش می‌برند.

خطیب نماز جمعه ماهدشت با بیان اینکه این نوع نگاه باید در همه ی مسوُولان نهادینه شود، افزود: مردم هم به این نقششان واقف باشند و در همه عرصه ها از جمله انتخابات ها و هر عرصه‌ای که نیاز به حضور مردم هست حاضر شوند همچنان‌که بوده، امیدواریم خدای متعال به این ملت قهرمان عزت روز افزون عنایت کند و بتوانند بر همه مشکلات پیروز شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642894

مهمترین اخبار ایران و جهان: