نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 16:25

مأموریت مدارس استعداد درخشان رساندن دانش‌آموز به حیات طیبه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدرسه محلی برای پرداختن به کمال انسانی است؛ هدف غایی تمام مدارس بخصوص مدارس سمپاد باید تکامل انسان در تمامی ابعاد و رساندن دانش‌آموز به حیات طیبه طبق سند تحول بنیادین باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش در نشست تجلیل از یاوران رویدادهای سمپاد استان اصفهان، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب اظهار داشت: آغاز راه رسیدن به کمال در ماه رمضان از ماه رجب است و  اعمال عبادی از ماه رجب آغاز می‌شود؛ رجب بهار عبادت است همان‌گونه که بهار طبیعت، فروردین‌ماه و بهار تعلیم و تربیت، ماه مهر است.

وی با بیان اینکه مدرسه محلی برای تکامل انسان است، ادامه داد: اگر معلم و مدیر با تلاش روزافزون در مسیر تعلیم و تربیت پیش برود، امانت‌های مردم سالم، تندرست و فرهیخته به مقصود نهایی و کمال خلقت می‌رسند.

ابراهیمی بیان داشت: مدرسه ذاتاً محلی برای پرداختن به کمال انسانی است اما تعدادی از آنها  همانند مدارس استعداد درخشان ویژه هستند و بارور کردن استعداد دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف مدارس استعداد درخشان است؛ هدف غایی تمام مدارس بخصوص مدارس سمپاد باید تکامل انسان در تمامی ابعاد و رساندن دانش‌آموز به حیات طیبه طبق سند تحول بنیادین باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: از ابتدا در مدارس تیزهوشان مطالب علمی بسیار موردتوجه بوده است اما علم باید توأم باتربیت باشد و پرورش عالمان خوشنام و ماندگار نظیر شهید چمران، دکتر حسابی و... بااهمیت دادن موضوع تربیت محقق می‌شود. 

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ابزار در پرداختن به بعد تربیتی توجه به خداوند است و توجه ویژه به موضوع نماز از اصلی‌ترین و سریع‌ترین مسیرهای آن است که آرامش را برای زندگی به دنبال می‌آورد؛ انس با قرآن کریم از صفات بارز عالمان تاریخی کشور است و باید به‌عنوان پیوستی برای فعالیت‌های مختلف مورد عنایت باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ۲۵ رویداد استانی و ملی اقدامی بسیار ارزشمند است که با همکاری و یکدلی مجموعه‌ای تحقق‌یافته است که عشق به‌ دانش‌آموز، پیشرفت و تعالی در آن به‌عنوان پیشرانی برای ارتقای روزافزون کودکان و نوجوانان نمود بارزی دارد.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642106

مهمترین اخبار ایران و جهان: