نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 11:35

گسترش همکاری‌های اقتصادی در درستور کار تاجیکستان و بانک توسعه اسلامی

وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان با هیأت بانک توسعه اسلامی دیدار و در مورد گسترش همکاری‌ها رایزنی و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ذوقی ذوقی‌زاده» وزیر توسعه اقتصادی و تجارت و مدیر کشوری بانک توسعه اسلامی از جانب تاجیکستان با هیات بانک توسعه اسلامی به سرپرستی «ابراهیم شکری» مدیر منطقه‌ای این بانک در آسیای مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در جریان این دیدار در مورد گسترش بیشتر همکاری‌های سودمند تاجیکستان و بانک توسعه اسلامی ابراز آمادگی کردند.

دو طرف ضمن بررسی نتایج دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با رئیس گروه بانک توسعه اسلامی در نوامبر سال گذشته در مورد زمینه‌های اولویت‌دار همکاری دوجانبه از جمله سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصاد دیجیتال و سبز، برق، حمل‌ونقل، کشاورزی، آبیاری، بهداشت و آموزش و پرورش تبادل نظر کردند.

بنابر سخنان شکری، با توجه به نتایج این دیدار بانک توسعه اسلامی برای احداث نیروگاه برق آبی راغون 250 میلیون دلار وام تخصیص و جهت افزایش این مبلغ تلاش می‌کند.

شایان ذکر است که همزمان با سرمایه گذاری بانک توسعه اسلامی، اجرای پروژه های «حمایت از اجرای استراتژی ملی توسعه آموزش و پرورش» به مبلغ 86 میلیون دلار و «ساخت و نوسازی بزرگراه گلستان – فرخار - پنج - دوستی» به مبلغ 41 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

تاکنون مجموع سرمایه گذاری‌ بانک توسعه اسلامی در بخش‌های مختلف اقتصاد تاجیکستان 633  میلیون دلار برآورد شده است.

در حال حاضر 5 پروژه گروه بانک توسعه اسلامی به مبلغ 231 میلیون دلار در حال اجرا و 4 طرح دیگر به مبلغ 391 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657650

مهمترین اخبار ایران و جهان: