نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 08:54

سوانح رانندگی در استان بوشهر ۲۴ درصد افزایش یافت

بوشهر- رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از به صدا درآمدن زنگ خطر با افزایش ۲۴ درصدی سوانح رانندگی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک کاوه ئیان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش سوانح رانندگی در جاده‌های برون و درون‌شهری بوشهر، زنگ خطری است که به گوش آحاد جامعه از مسؤولان دستگاه‌های متولی گرفته تا رانندگان و شهروندان رسیده، اما کاهش این آمار نیازمند اراده همگانی است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افزایش ۲۴ درصدی تصادفات در فصل بهار امسال نسبت به دوره مشابه پارسال خبر داد.

کاوه‌ئیان گفت: از ابتدای سال تاکنون در استان بوشهر هرچند شاهد کاهش سه درصدی فوتی سوانح رانندگی در محورهای برون شهری بودیم، ولی تعداد مجروحین ۲۵ درصد افزایش داشته است.

۶۸ فوتی و ۷۹۶ مجروح در تصادفات

به گفته رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، تعداد تصادف‌های خسارتی استان نیز طی سه ماهه امسال ۲۶ درصد رشد داشته است.

کاوه‌ئیان ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۶۸ فوتی و ۷۹۶ مجروح در سوانح رانندگی برون شهری استان بوشهر ثبت شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان بوشهر با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز عامل اصلی و ریشه تمام سوانح جاده‌ای بوشهر است، یادآور شد: میانگین سرعت بوشهری‌ها در رانندگی ۸۵ کیلومتر و نزدیک به ۱۰ کیلومتر بالاتر از میانگین کشوری است که این عامل منجر شده تا سرعت غیرمجاز ریشه در تمام سوانح جاده‌ای در استان بوشهر داشته باشد.

نقش بالای ۸۰ درصدی عامل انسانی در سوانح

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان بوشهر تأکید کرد: با توجه به نقش بالای ۸۰ درصدی عامل انسانی در سوانح رانندگی، برای کاهش تلفات آحاد جامعه باید مواظب خود و دیگران باشیم و روحیه گذشت، مسئولیت‌پذیری و رعایت قوانین جهت ایمن ماندن را در خود تقویت کنیم.

کاوه‌ئیان افزود: در راستای ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای، اقداماتی شامل طرح‌های موتورسواران ایمن، ارتقای ایمنی رانندگان وانت بار و ادوات کشاورزی، اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها، اجرای طرح‌های کنترل و نظارت جاده‌ای و همچنین اقدامات سخت افزاری نظیر توسعه دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت و نظارت تصویری در کنار سایر اقدامات ایمن سازی و آشکارسازی در جاده‌ها از فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1323750

مهمترین اخبار ایران و جهان: