نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 09:02

مرحله نیمه نهایی لیگ علمی پایا در مدارس قزوین برگزار می شود

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره لیگ علمی پایا با حضور ۲۰۰ تیم در مدارس سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

ابراهیم رسولی‌فر در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره لیگ علمی پایا با حضور ۲۰۰ تیم استان قزوین، روز دوشنبه ۱۲ تیر ماه در سطح مدارس استان برگزار می شود.

وی افزود: این دوره از لیگ علمی پایا با استقبال خوبی از دانش‌آموزان همراه شد چنانچه میزان استقبال دانش‌آموزان در این دور نسبت به دوره قبل 30 درصد افزایش داشته است.

این مسوول عنوان کرد: المپیاد بین‌المللی پایا به عنوان بزرگ‌ترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی- علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته‌های علوم ریاضی، تجربی و علوم انسانی و لیگ علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، پژوهشی و کارآفرینی در مقطع متوسطه اول(مشترک در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم) و مقطع متوسطه دوم(مشترک در پایه‌های دهم و یازدهم) برگزار می‌شود.

رسولی‌فر تصریح کرد: در مرحله مقدماتی حدود ۴۰۰ تیم ثبت نام کردند که ۲۰۰ تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و با توجه به هماهنگی صورت گرفته در تاریخ روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ساعت ۸/۳۰ برای رشته های علوم پایه، انسانی و تجربی ساعت ۱۲ برای رشته های کامپیوتر، کارآفرینی و... در سطح مدارس منتخب با حضور دانش آموزان عزیز برگزار می شود.

وی در پایان گفت: مرحله نیمه نهایی به صورت حضوری انجام خواهد شد و مکاتبات و هماهنگی لازم با اداره کل اداره آموزش و پرورش و معاون آموزش اداره کل و همچنین روسای مناطق ۱۴ منطقه و مدیران مدارس منتخب صورت گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1323950

مهمترین اخبار ایران و جهان: