نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 17:04

«حجاب» قانون جمهوری اسلامی ایران است

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی جایگاه قانونی داشته و یک قانون شرعی، فکری و عقلانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدعلیرضا عبادی ظهر سه شنبه در هشتمین همایش چادرهای آسمانی در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یک موضوع فکری در عین حال یک مسئله عقلانی است، افزود: عفاف و حجاب در وحی و قرآن کریم جایگاه خودش را داشته و در مسائل اجتماعی و میداتی مرتبط با مسائل بشری است.

وی با بیان اینکه تمام هستی دارای قانون است، افزود: قوانین جامعه برای هر فرد میلیون ها امتیاز دارد اما توجهی به آن ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب یک قانون شرعی، فکری و عقلانی است، افزود: عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی جایگاه قانونی دارد.

وی ادامه داد: مایه تعجب است که چگونه قانون شکن ها تحمل می شوند و در کدام کشور یا جامعه به یک عده با اهداف خاصی اجازه می دهند تا قانون کشور را زیر سوال ببرند.

لزوم برخورد با قانون شکن ها

آیت الله عبادی بیان کرد: کسی قانون را قبول ندارد قانون هم او را قبول نمی کند و آدم های نادانی هستند و در این باب چندین کتاب می توان نوشت.

وی با بیان اینکه که در کشورهای ارباب های این افراد به کسی اجازه نمی دهند خلاف قانون عمل کنند، افزود: قانون مقدس است اما با وجود این همه امتیازات و امکانات قانونی که برخوردار هستیم، برخی قانون را قبول ندارند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه برخی افراد در سخن و عمل تناقض گویی دارند و به اصلاح دموکراسی غربی هستند، گفت: ذخایر صهیونیست ها در ایران کسانی هستند که برنامه های آنان را دنبال می کنند و باید پاسخگو باشند و امیدواریم مسئولان در همه رده ها پاسخ متناسب بدهند و جواب آنان به گوش دشمن برسد.

وی با اشاره به مسئله حقوقی عفاف و حجاب، بیان کرد: هر کسی دارای حریم خصوصی و عمومی بوده و حریم عمومی به این معنا است که حقوق دیگران هم دیده می شود و مربوط به یک شخص نیست.

نابودی هویت جامعه از برنامه های دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برخی افراد با دانش کم خود، مسائل و قوانین را درست متوجه نمی شوند، اظهار کرد: نیاز است به این افراد اطلاح رسانی شود چراکه در مسیر دشمن هستند.

وی با بیان اینکه مسئله این است که می خواهند عفاف و حجاب را از بین ببرند و هویت جامعه را به باد دهند که یک برنامه استعماری است، گفت: در طراحی ها و جهت تسلط، استعمار می خواهد که یک کشور پیشرفته اسلامی را همچون آندلس به عقب اندازد و این برنامه مشخصی است که توسط استکبار غربی در تمام کشورهای اسلامی اجرا می شود.

آیت الله عبادی در پایان بیان کرد: نیروی انتظامی امین و با اقتدار جمهوری اسلامی یک مجموعه ای ساخته است که از نظر منطقی و قدرت میدانی حرفی برای گفتن دارد و امروز کشور در دست مردم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349706

مهمترین اخبار ایران و جهان: