نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 11:47

تعمیرات فاز ۴ پارس جنوبی با موفقیت انجام شد

بوشهر- مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تعمیرات فاز چهارم پالایشگاه سوم پارس جنوبی با تکیه بر توان متخصصان و کارکنان داخلی، با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شفیع موذنی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی برای اعتلای اقتصاد و عزت کشور از ابتدای سال تاکنون اقدامات شایسته‌ای در جهت تولید پایدار گاز و محصولات جانبی انجام داده و خوشبختانه تعمیرات فاز چهارم این مجموعه در بازه زمانی هشت روز با پیاده‌سازی کامل برنامه‌ها و نقشه‌ی راه تعمیراتی پایان یافت.

وی به دستاوردهای مهم تعمیرات فاز چهارم اشاره و تصریح کرد: در فاز چهارم پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، تعویض غربال مولکولی ردیف دوم گازی، تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات و تعویض فیلترها و شستشوی برج جذب ردیف اول و دوم با همکاری ۱۰۰ درصدی سازندگان و توان داخلی انجام شد.

وی ادامه داد: تعمیرات پیشگیرانه سیستم‌های حفاظت فرایندی فاز چهارم، تست و تعویض باطری‌های برق پشتیبان UPS ایستگاه‌های برق سیزده‌گانه پالایشگاه نیز با اقدامات نوآورانه و شاخص کارکنان و متخصصان این مجموعه در سال مهار تورم و رشد تولید در بالاترین سطح کیفیت انجام و به ثبت رسید.

به گفته مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، در حال حاضر مجتمع گاز پارس جنوبی با یاری خدای متعال و تکیه بر نیروهای توانمند داخلی تعمیرات پالایشگاه‌های سیزده‌گانه را درجهت تولید مستمر و پایدار گاز و آماده‌سازی کامل پالایشگاه‌ها برای شروع فصل زمستان سال جاری در دست اجرا دارد و خوشبختانه این رویداد مهم طبق برنامه زمان‌بندی شده در حال پیشرفت است.

موذنی گفت: تعمیرات فاز پنجم پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال انجام است و امید داریم طبق برنامه در سیزدهم تیرماه سال جاری به ایستگاه نهایی برسد.

وی ادامه داد: در این فاز بسیار مهم تعویض غربال مولکولی ردیف‌های گازی سوم و چهارم، تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات و تعویض فیلترها و تعمیرات برج جذب ردیف‌های سوم و چهارم در شرایط بسیار سخت و گرمای طاقت‌فرسا در حال انجام است.

موذنی در ادامه به فعالیت‌های مهم و برجسته این دوره از تعمیرات در پالایشگاه سوم پارس جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: از فعالیت‌ها و دستاوردهای برجسته و بدیع تعمیراتی امسال بر اساس تحلیل مشاهدات خرابی بر روی کارت‌های کنترلی برای نخستین بار در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی به همت کارکنان سیستم برنامه‌ریزی انجام و به ثبت رسید.

وی ادامه داد: خارج کردن صدها کارت کنترلی از کابین‌های سیستم کنترل فرآیندی، تمیزکاری و نصب آن در چهار ایستگاه ابزار دقیق ردیف‌های گازی نیز یکی از اقدامات مهم تعمیراتی این مجموعه است.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: عملیات تعمیرات اساسی بر روی یکی از تانک‌های ذخیره‌سازی میعانات گازی که از تاریخ دهم اردیبهشت‌ماه با برنامه‌ریزی تعمیراتی در بازه زمانی ۷۰ روزه آغاز شده بود با توان و کار شبانه‌روزی متخصصان و کارکنان طبق برنامه زمان‌بندی شده با موفقیت پایان یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324350

مهمترین اخبار ایران و جهان: