نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 09:25

کلاهبردار سایبری با ۳۵ فقره کلاهبرداری دستگیر شد

بجنورد- رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از دستگیری کلاهبرداری که با روش دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.


سرهنگ یوسف شاکری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مراجعه و پس از ارائه مرجوعه قضائی، درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر خرید اینترنتی از یک گروه تلگرامی و به دنبال آن واریز بیعانه و عدم ارسال کالا توسط فروشنده را داشت.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی، بررسی صحت و سقم موضوع و شروع تحقیقات پلیسی، سرنخ‌هایی از فرد کلاهبردار به‌دست آمد.

وی افزود: با توجه به استفاده کلاهبردار از تجهیزات و اقلام جعلی کلاهبرداری، کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری تجارب خدمتی و روش‌های مختلف پی‌جویی و شناسایی مجرمین، کلاهبردار اصلی را شناسایی کردند.

شاکری بیان داشت: مخفیگاه متهم، زیرنظر پلیس فتا بوده و پس از مراجعه متهم به مخفیگاه خود، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از ضبط اقلام و تجهیزات کلاهبرداری‌اش (تعدادی دستگاه تلفن همراه، سیم کارت و کارت بانکی به نام‌های افراد مختلف) به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ یوسف شاکری عنوان کرد: متهم دارای سابقه ۳۵ فقره کلاهبرداری سنتی و اینترنتی بوده که به همراه پرونده و تجهیزات، به مقامات قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی به هیچ عنوان برای کسی بیعانه یا پیش پرداخت واریز ننمائید و خریدهای اینترنتی خود را فقط از وب سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهید و از صفحات، کانال و گروه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، خرید نکنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326906

مهمترین اخبار ایران و جهان: