نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 11:11

مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار گرفت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصرف برق در استان در وضعیت هشدار قرار گرفت و مشترکان برای جلوگیری از قطع باید صرفه جویی کنند.

محمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: با گرم شدن روزانه هوا مصرف برق نیز افزایش می‌یابد به گونه‌ای که مصرف در استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارد و انتظار می‌رود مشترکان خانگی برای جلوگیری از قطع با برنامه برق، مصرف را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه روزانه 6 اداره در شرایط قطعی برق قرار می‌گیرند، عنوان کرد: ضروری است مشترکان برق بویژه مشترکان خانگی مصرف را مدیریت کنند و در ساعات اوج مصرف تنها از لوازم برق ضروری استفاده کنند تا ان‌شاءالله شاهد قطعی نباشیم.

مرادی از اجرای طرح تشدید برخورد با استفاده کنندگان غیر مجاز از برق در استان خبرداد و افزود:  بدون مصلحت اندشی و اغماض برق‌های غیرمجاز قطع و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رصد مصرف روزانه برق در مناطق مختلف استان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، ادارات باید مصرف برق خود را 30 درصد در ساعت کاری کاهش دهند و در صورتی که مصرف خود را کاهش ندهند، در مرحله نخست اخطار و در صورت رعایت نکردن، برق اداره پرمصرف قطع خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه روزانه برای 6 اداراه هشدار قطع صادر می‌شود ولی تاکنون اسامی این ادارات منتشر نشده است، یادآور شد: از این پس فهرست ادارات و سازمان‌های که مصرف خود را کاهش ندهند منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشدار قطع برای برخی از صنایع هم صادر شده و ضرورت مدیریت مصرف در این روز‌های گرم سال دوچندان شده است، اظهار داشت: تنها در بخش کشاورزی مدیریت مصرف وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1327494

مهمترین اخبار ایران و جهان: