نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 12:07

اعلام آمادگی ارمنستان برای بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌بنیان کردستان

استاندار کردستان اعلام کرد: روابط خارجی کردستان تنها محدود به اقلیم کردستان و عراق نیست بلکه ارمنستان هم در حوزه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان آماده ارتباط و تعامل با این استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان کردستان اظهار کرد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، خانه‌های خلاق و مراکز رشد از مهمترین دغدغه‌های دولت سیزدهم است.

وی نقش دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در تحقق سیاست‌های دولت در این حوزه را مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر تقویت جایگاه آن، افزود: هدف‌گذاری و اولویت‌بندی مسائل این حوزه و پیگیری براساس این اولویت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: انجام مسائل ملی مبتنی بر قانون است اما با وجود قانون‌گذاری مطلوب در این حوزه، اما با خلأ و مشکلاتی برای اجرا روبرو هستیم.

زارعی‌کوشا انجام اقدامات کارشناسی برای احصای مشکلات از سوی مجموعه پارک علم و فناوری را ضروری دانست و افزود: اولویت اصلی ستاد دانش‌بنیان در استان باید رفع مشکلات موجود باشد و با ارائه راهکارهای مناسب و جایگزین موانع پیش‌رو را برداشته و تسهیلگری لازم انجام دهد.

وی تصریح کرد: مرجع اصلی شرکت‌های دانش بنیان باید دانشگاه‌ها باشد و مهم‌ترین وجوه مورد نیاز توجه ویژه به این حوزه است.

استاندار کردستان بر اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه اقدامات انجام گرفته در حوزه دانش‌بنیان‌ها در استان تاکید کرد و گفت: تعامل و ارتباط نزدیک بین شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است و در این راستا باید راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه شود.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، باید محصولات دانش‌بنیان تهیه و توزیع شود و در این راستا اطلاع‌رسانی های لازم صورت بگیرد.

وی اذعان کرد: ظرفیت اقلیم کردستان و مرز در استان کردستان باید در این حوزه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که اقلیم کردستان به دنبال این است که تمام نیازهای خود را در ایران و به ویژه از استان کردستان برآورده کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه در ارتباط با اقلیم کردستان هیچ گونه محدودیتی نداریم، افزود: روابط خارجی کردستان تنها با اقلیم کردستان و عراق محدود نمی‌شود و ارمنستان هم برای تعامل و استفاده از ظرفیت محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده است.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: پارک علم و فناوری کردستان باید بیش از پیش فعال شود و ظرفیت‌های استان را شناسایی و زمینه شکوفایی هرچه بیشتر آنها را فراهم کند.

وی برگزاری جلسات فعال با بانک‌ها در راستای حمایت بیشتر از حوزه دانش‌بنیان استان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: ظرفیت‌سازی پارک علم و فناوری در سطح شهرستان‌های استان پیگیری و تمرکز از سطح سنندج برداشته شود.

انتهای پیام/2330م71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1321594

مهمترین اخبار ایران و جهان: