نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 20:51

ضرورت باز طراحی صندوق نوآوری و شکوفایی استان مرکزی

اراک-رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی بر لزوم تسریع در تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی در استان با مشارکت دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی داستان بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان مرکزی که با حضور مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه صندوق نوآوری و شکوفایی استان در اختیار سه سهامدار است که هیچکدام در استان ساکن نیستند.

وی با بیان اینکه برای اجرای قانون جهش فناوری، صندوق نقش مؤثری دارد، افزود: صندوق عملکرد ضعیفی دارد و معتقدیم که باید با سهامداران جدید بازطراحی شود اما سهامداران فعلی تمایل به ترک صندوق یا جذب سهامدار جدید برای افزایش سرمایه ندارند و عملاً کار گره خورده است.

داستان تصریح کرد: اگر صندوقی با حضور شرکت‌های دانش بنیان استان تشکیل شود می‌توان گام مؤثری در توسعه اقتصاد دانش بنیان برداشت و اگر تسریع در این مهم صورت گیرد، به اقتصاد استان کمک شایانی خواهد شد. بر این اساس باید اجازه تشکیل صندوق با حداقل سرمایه و با تغییر سهامداران داده شود.

منطقه نوآوری در اراک ایجاد شود

در این جلسه رئیس دانشگاه اراک بیان کرد: در ورودی اراک از سمت ملایر دو دانشگاه "اراک" و "علوم پزشکی" قرار دارند که منطقه مقابل آنها محل اجتماع مشاغل مزاحم است و خواهان خروج این دانشگاه‌ها از این شرایط هستیم.

مجتبی ذوالفقاری اظهار کرد: اخیراً شنیدیم که ۸۸ هکتار از اراضی دانشگاه توسط راه و شهرسازی واگذار می‌شود و این امر نارضایتی در بین اساتید و دانشجویان ایجاد کرده و ریشه در تمایلات برخی افراد داشته است، در حالی که دانشگاه به این اراضی کاملاً نیازمند است.

وی در خصوص پیشنهاد ایجاد منطقه نوآوری گفت: این منطقه که مسکن و شهرسازی معتقد به اضافی بودن آن است و عملاً امکان ساخت مسکن هم در این اراضی وجود ندارد را می‌توان به منطقه نوآوری تبدیل کرد و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داد و یک شهرک نوآوری در استان ایجاد کرد. خوشبختانه از این پیشنهاد استقبال خوبی صورت گرفته است و با درآمد حاصل از آن، می‌توان فضای مقابل دانشگاه را از مشاغل مزاحم آزاد کرد و شرکت‌های دانش بنیان را نیز که امروز در شهر پراکنده‌اند تجمیع کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313850

مهمترین اخبار ایران و جهان: