نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 15:08

ورزشکاران فارس پیام غدیر را به گوش جهانیان برسانند

شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ورزشکاران فارس پیام غدیر را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با ورزشکاران استان فارس بیان کرد: تمامی ورزشکاران استان فارس با حضور در جامعه در ایام دهه ولایت و امامت می‌توانند پیام غدیر را به گوش جهانیان برسانند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: ورزشکاران استان فارس با تاسی از امام علی (ع) می‌توانند در صحنه‌های بین المللی حضور داشته باشند البته نباید از نگاه محبت‌آمیز حضرت احمد ابن موسی شاه‌چراغ (ع) غافل شد زیرا همه مردم استان فارس زیر سایه ایشان زیست کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر فتوت و مردانگی وجود دارد دیباچه این فرهنگ را حضرت شاه‌چراغ (ع) برای مردم شیراز نوشته است. لازم به ذکر بوده که شیرازی‌ها ادعا ندارند اما در بحث کشتی، ورزش‌های باستانی و قسمت‌هایی که حیطه فتوت در تاریخ ورزش بوده ورزشکاران شیرازی همیشه درخشیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: در روز عید غدیر ورزشکاران باید با نمادهایی که بیانگر دین مبین اسلام است به صحنه آمده تا تصاویر از رویداد در جهان گسترش یابد.

آیت الله دژکام به ورزشکاران متذکر شد: روز عید غدیر باید میدان داری کرده و فضایی ایجاد شود که معرکه بوده و معلوم باشد عشق به امام علی (ع) چگونه در دل ورزشکاران استان فارس موج می‌زند.

وی اضافه کرد: خداباوری و عشق به ائمه اطهار (ع) همواره موهبتی بوده که در دل ورزشکاران استان و کشور به وفور دیده شده حتی بعد از برنامه‌هایی که دشمنان برای ورزشکاران ایران داشتند از این رو بهترین زمان برای بیان و نشان دادن این علاقه عید غدیر است.

آیت الله دژکام در توصیف فعالیت‌های ورزشکاران در عید غدیر سال گذشته بیان کرد: ورزشکاران استان فارس در عید غدیر سال ۱۴۰۱ در جامعه «غوغا» کردند و انتظار می‌رود که امسال نیز همان رویه گذشته را در پیش گرفته و امسال نیز جلوه‌های جدیدی از محبت به اهل بیت (ع) را به نمایش بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313106

مهمترین اخبار ایران و جهان: