نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 21:02

فرمانداران هرچه زودتر مشکل زمین نهضت ملی مسکن را حل کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن در برخی از شهرهای استان باید تا جلسه بعدی ستاد تامین مسکن حل و اقدامات اولیه ساخت‌ و ساز آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری عصر امروز در ستاد تامین مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از بازدیدهای شهرستانی اقدامات خوبی در حوزه نهضت ملی مسکن در استان انجام شده است اما باید این کارها مضاعف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا جلسه بعدی ستاد تامین مسکن استان در شهرهایی که مشکل تامین زمین وجود دارد با همکاری دستگاه‌های مرتبط این مشکل مرتفع شود و آماده‌سازی زمین انجام و اقدامات اولیه ساخت و ساز آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران بر حل مشکل تامین زمین در شهرستان‌ها نظارت کنند، افزود: زیرساخت‌های کارگاهی شامل تامین آب، برق، گاز و فاضلاب توسط ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شود و در بازدیدهای بعدی دیگر این مشکلات نباید وجود داشته باشد.

حیدری اضافه کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی هیچ محدودیتی وجود ندارد و فرمانداران هر گونه مشکلی در این خصوص را پیگیری کنند و بانک‌ها در این زمینه باید رتبه‌بندی شوند. 

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در زمینه صدور پروانه ساختمانی سریع‌تر عمل کنند، عنوان کرد: توافق شده است ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان توسط قرارگاه امام حسن(ع) انجام شود از این رو اداره‌کل راه و شهرسازی تا جلسه بعدی برای امضای قرارداد اقدام کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات بهسازی مسکن روستایی باید تا پایان تیرماه پرداخت شود زیرا که زمان ساخت و ساز در استان ما به دلیل سرمای هوا محدود است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1316050

مهمترین اخبار ایران و جهان: