نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 21:08

راه‌اندازی خط پردازش سایت زباله در قائمشهر

شهردار قائمشهر از راه‌اندازی خط پردازش سایت زباله در هفته دولت و آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه شیرابه سایت زباله در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، کاظم علیپور در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سیاست شورا و شهرداری‌ها بر پنج اصل؛ جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، ایجاد و حفظ پارک فضای سبز، اقدامات فرهنگی، توانمندسازی شهرداری‌ها در بحث املاک و ماشین‌آلات استوار است.

وی گفت: در سال گذشته طرح جامع شهری قائمشهر نیز بعد از ۳۳ سال بازنگری شد و به تصویب رسید و کمتر از دو ماه آینده به شهرداری ابلاغ می‌شود.

علیپور خاطرنشان کرد: برای مصوبه کمیته فنی، کمیسیون ماده پنج و با توافق مالکان نسبت به تغییر کاربری چند زمین طی دو سال گذشته اقدام کرده و توانستیم از حق‌السهم خود نسبت به ایجاد چند پارک محله‌ای برخوردار شویم.

شهردار قائمشهر یادآور شد: تغییر کاربری کارخانه حریر در هفته گذشته به سرانجام رسید و با تصویب در شورای عالی شهرسازی از ۲۸هزار متر مربع از حق‌السهم شهرداری نسبت به ۱۲ هزار متر مربع پارک و فضای سبز اقدام خواهد شد و پس از آن دومین پارک بزرگ در این شهر احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ کیلومتر از حریم راه آهن در قائمشهر بازگشایی شد، عنوان کرد: تاکنون به دلایلی راه‌آهن به طول ۲۰۰متر در خیابان بتان‌گاز بازگشایی نشده بود، حالا با حمایت‌های استانداری در کمیسیون ماده پنج شاهد بازگشایی این مسیر خواهیم بود که با اجرایی شدن این طرح ترافیک شهرک یثرب هم مرتفع و از ۴ هزار و ۵۰۰ متر حق و السهم شهرداری نسبت به احداث پارک و فضای سبز اقدام خواهیم کرد.

*افتتاح پارک خبرنگار و پارک هیرکانی 

شهردار قائمشهر ادامه داد: این شهرداری با خرید دو دستگاه جارو تمام مکانیزه موفق شد تا دغدغه کمبود نیرو را رفع کند هر جارو حدود ۱۷کارگر در این حوزه را کمتر می‌کند، اولین دستگاه ماشین آلات سنگین آتش نشانی فوماتیک انجام شد که با تحویل این دستگاه بعد از ۲۰ سال ناوگان آتش‌نشانی نونوار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای اولین بار طرح مشاغل پاک‌بانان با ۲۰ سال سابقه در این شهر اجرایی و این پاک‌بانان با ۲۰سال سابقه بازنشسته می‌شوند.

علیپور از افتتاح پارک خبرنگار و پارک هیرکانی با هزینه ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و تاکید کرد: اجرای مبلمان و پروژه گردشگری حریم سیاه‌رود به طول ۷۰۰ متر و اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان و برق رسانی پارک جنگلی هم با هزینه‌ای بیش از ۸ میلیارد دیگر پروژه‌های افتتاحیه بود، پروژه جمع‌آوری هدایت آبهای سطحی زیرگذر کوچکسرا با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان و فاز اول و دوم جمع‌آوری آب‌های سطحی هسته مرکزی شهر به طول یک کیلومتر و هزینه ۹میلیارد تومان اجرایی شد و در چند روز آینده هم شاهد فاز سوم جمع آوری و هدایت آبهای سطحی خواهیم بود.

شهردار قائمشهر با اشاره به راه‌اندازی خط پردازش سایت زباله در هفته دولت و آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه شیرابه سایت زباله در آینده‌ای نزدیک، گفت: پارکینگ طبقاتی در خیابان آیت الله صالحی مازندرانی که بیش از ۱۳ سال ابتر مانده بود با کمک سرمایه‌گذار به سرانجام رسید و هم اکنون طی توافق با سرمایه‌گذار کل این مجموعه با ۱۰۸ عدد پارکینگ و بیش از ۹۵۰ متر مربع تجاری به شهرداری تحویل داده شده است.

*پیش‌بینی بهره‌برداری از موزه قائمشهر تا دهه فجر

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی زیرگذر دخانیات با پیش‌بینی اعتبار ۲۹ میلیارد تومان در مدت زمان ۸ ماه آغاز شد که تمام  تلاشمان را به کارگیری می‌کنیم تا ۶ ماه آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

علیپور تصریح کرد: طرح جاده سلامت در نساجی قائمشهر به‌منظور ایجاد درآمد پایدار در شهرداری اجرایی خواهد شد و در این طرح غرفه‌های غذا به مساحت ۳۸۶ متر مربع و غرفه‌های صنایع دستی به مساحت ۱۹۳متر مربع اجرایی خواهد شد، همچنین عملیات اجرای کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به زودی آغاز می‌شود.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه‌خانه شیرابه با هزینه ۲۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم این طرح تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری برسد، برای مرمت و تجهیز موزه قائمشهر ۷ میلیارد تومان هزینه شد و تلاش‌مان این است که این این طرح تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1362050

مهمترین اخبار ایران و جهان: