نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 14:27

توان رزمی هوانیروز جمهوری اسلامی ایران از میانگین جهانی بالاتر است

معاون هماهنگ کننده هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به برکت خون شهدا و با حمایت های فرماندهی کل قوا و سلسله مراتب فرماندهی، امروز هوانیروز در اوج قرار دارد و توان رزمی این مجموعه از میانگین جهانی بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، امیر سرتیپ دوم خلبان محمد علی فام در چهل و یکمین سالگرد شهادت سرلشکر خلبان ایرج عیوضی که ظهر امروز در گلزار این شهید در روستای ناصرآباد شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات و خدمات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در سه مرحله قبل، حین و بعد از جنگ تحمیلی تقسیم می شود. قبل از جنگ در غائله های مختلف از جمله کردستان به کشور کمک کرده بود. در طول جنگ تحمیلی هم هوانیروز در عملیات های سپاه، ارتش، عملیات های مشترک با سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای مردمی همواره حضور داشته و جزو سازمان رزم آن عملیات ها بوده و شهدای بسیاری تقدیم نظام و ایران اسلامی کرده است. 

وی هوانیروز را نیروی فرامنطقه ای و طبق فرمایش بزرگان متعلق به همه جهان اسلام دانست و افزود: طبق گفته امیر قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی، در ۴۲ سال اخیر هوانیروز تمام ماموریت های خود را به برکت خون شهدا در حد ممتاز و عالی انجام داده و شهدای عزیزی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

معاون هماهنگ کننده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی امروز در سه نقطه کشور اورژانس هوایی به انتقال مصدومان جاده ای و بیماران در نقاط صعب العبور می شتابد و بالگردهای هوانیروز به امداد وزارت بهداشت به یاری مردم می شتابند.

علی فام اضافه کرد: هواپیماهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی حدود ۳۰ مورد دریافت کننده اعضای بدن را از اقصی نقاط کشور به تهران و بیمارستان های منتخب منتقل کرده اند و در سوانح طبیعی و غیرطبیعی، همواره پای کار نظام و مردم است. 

وی با اشاره به استقرار دو نقطه اورژانس هوایی هوانیروز در زنجان و قزوین خاطرنشان کرد: روزی نیست که این اورژانس های هوایی به داد مردم نرسند و روزانه بین ۳ تا ۴ پرواز اورژانس و امدادرسانی دارند. 

این مقام نظامی تصریح کرد: به برکت خون شهدا و با حمایت های فرماندهی کل قوا و سلسله مراتب فرماندهی امروز هوانیروز در اوج قرار دارد و توان رزمی هوانیروز از میانگین جهانی بالاتر است. 

معاون هماهنگ کننده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی افزود: امروز نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی به مردم قول می دهند تا پای جان از خاک کشورمان دفاع می کنند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1361694