نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 09:58

اگر کی‌یف به کریمه حمله کند، ۲۰۰ هزار اوکراینی کشته می‌شوند

مشاور سابق رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد اگر کی‌یف به شبه‌جزیره کریمه حمله کند، صدها هزار سرباز اوکراینی کشته خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «الِکسی آرستوویچ»، مشاور پیشین «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد اگر دولت اوکرین قصد داشته باشد به شبه‌جزیره کریمه حمله، هزینه و تلفات این عملیات زیاد خواهد بود.

وی دراین‌باره گفت: هزینه حمله احتمالی به شبه‌جزیره کریمه برای اوکراین بسیار بالاست؛ این عملیات احتمالاً منجر به مرگ ۲۰۰ هزار سرباز اوکراینی خواهد شد.

مشاور سابق رئیس جمهور اوکراین همچنین افزود: کی‌یف در حال حاضر کاملاً به حامیان غربی خود وابسته است. به گفته آرستوویچ «اگر ایالات متحده و متحدانش تحویل تسلیحات به سربازان اوکراینی را متوقف کنند، نه تنها قادر به پس گرفتن مناطقی که به روسیه پیوسته اند نخواهند بود، بلکه برای دفاع از مواضع فعلی خود نیز مشکل خواهند داشت.»

«ولادیمیر کنستانتینوف»، رئیس شورای دولتی کریمه اواسط تیر در سخنانی اعلام کرد که دولت اوکراین هیچ برنامه عملی برای بازگرداندن کریمه ندارد و تمام لفاظی های آنها در این مورد بخشی از کمپین رسانه ای ایدئولوژیکی و تبلیغاتی کی یف است.

کنستانتینوف افزود: «آنها به کریمه نیازی ندارند. آنها هرگز کریمه را در اختیار نخواهند داشت. این سرزمینی است که یک بار برای همیشه از دست اوکراین خارج شده است، سرزمینی که در وهله اول هرگز به آنها تعلق نداشت. این فقط بخشی از یک کمپین اطلاعاتی بزرگ است و آنها در عمل هیچ برنامه ای برای بازگشت کریمه ندارند.همه این لفاظی ها با هدف افزایش خطرات برای مذاکرات صلح آتی است که دیر یا زود انجام خواهد شد.»

به نظر این مقام محلی شبه جزیره کریمه، این امر در مورد جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک نیز صدق می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید کرده است که ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1362706

مهمترین اخبار ایران و جهان: