نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 19:21

ایجاد بیش از یک هزار فرصت شغلی طی سه ماه نخست امسال در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعهد استان برای ایجاد ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی، گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و یک فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن مولوی بعدازظهر امروز در کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال چهارمحال و بختیاری گفت:  با اشاره به تعهد استان برای ایجاد ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی، گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و یک فرصت شغلی توسط ۱۹ دستگاه ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی سال گذشته تعهد اشتغال استان محقق شد، ادامه داد: سال گذشته ۸ هزار و ۳۲۲ مجوز فعالیت اشتغال خانگی صادر شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۴۶۹ متقاضی طرح‌های خود را به منظور اخذ تسهیلات به دستگاه‌های مربوطه ارائه کردند که از این میزان تا کنون ۲ هزار و ۲۰۱ نفر برای اخذ ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند و ۹۳ میلیارد تومان وام به طور کامل پرداخت شده است.

مولوی با بیان اینکه امسال تخصیص ۱۲۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تهسیلات گرفته شده است، اضافه کرد: امسال هشت بانک در استان عامل پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی هستند.

وی بیان کرد: از سال گذشته تا کنون ۸۲ درصد اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی معادل ۶۱۷ میلیارد تومان پرداخت شده است و فرمانداران تا ۱۵ تیرماه امسال مهلت دارند مابقی متقاضیان را برای اخذ وام به بانک‌های عامل معرفی کنند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287694

مهمترین اخبار ایران و جهان: