نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 10:48

تبلیغات اسلامی به دنبال پشتیبانی از فعالیت های مردمی است

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه تبلیغات اسلامی به دنبال پشتیبانی از فعالیت های مردمی است، گفت: موفقیت تبلیغ نوین نیازمند پشتیبانی و حمایت است.

حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ با دستور امام (ره) و با عنوان شورای عالی تبلیغات اسلامی آغاز به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام امام (ره) نیز بسیار هوشمندانه بود، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و از همان ابتدا با توطئه‌های مختلفی روبرو بودیم اما امام (ره) به این نکته هم توجه داشتند که جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای را نیز باید مدیریت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: امروز درک می‌کنیم که این جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی چقدر مهم است و امام (ره) این اهمیت را از همان ابتدای انقلاب درک کرده بود و به این کارزار نیز توجه ویژه داشت تا جایی که معتقد بود یک نهاد به صورت مستقل باید با این جریان تبلیغاتی دشمن مقابله کند.

سازمان تبلیغات اسلامی توفیقات زیادی داشته است

وی اضافه کرد: این سیر را وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که توفیقاتی زیادی را سازمان تبلیغات داشته و توانسته با توان خود مقدار زیادی از هجمه‌ها را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام پورآرین ادامه داد: هجمه‌های تبلیغاتی دشمن هم همه جانبه است و از همه توان و قدرت خود و ابزارهای مختلف از جمله هنر استفاده می‌کنند و ما نیز باید خود را در برابر انها تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: ما اگر بخواهیم دو دهه اول انقلاب اسلامی را بررسی و مطالعه کنیم می‌بینیم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تبلیغ سنتی اتفاقات خوبی نهاد مسجد و روحانیت رقم زده است اما امروز باید دنبال یک مکمل باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امروز باید به سمت تبلیغ نوین حرکت کنیم، تاکید کرد: تبلیغ نوین ابزارها و نیازهایی دارد و تخصص خود را می‌خواهد و باید در این زمینه ورود کنیم.

وی بیان کرد: در مجموعه کارنامه تبلیغات اسلامی موفقیت آمیز بوده است و این سازمان با ظرفیت‌ها و توان خود توانسته اقدامات بزرگی را در عمر با برکت خود پیش ببرد.

حجت‌الاسلام پورآرین ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در مسیر پیش رو باید با یکدیگر هم افزا باشند و هر مقداری که بتوانیم یک حرکت جمعی ایجاد کنیم اثرآن چندین برابر و تصاعدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این هم افزایی و همگرایی هر مقدار بیشتر بشود در عملیات‌های خود در عرصه فرهنگ و تبلیغ موفق تر خواهد بود، گفت: امروز در استان قزوین هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغات اسلامی ایجاد شده است.

رشد تعاملات دستگاه‌های فرهنگی با تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در یکسال اخیر یک رشدی را در تعاملات بین دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغات اسلامی شاهد هستیم و بدون شک اثر آن را در بلند مدت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هویت مجموعه تبلیغات اسلامی به مجموعه‌های مردم نهاد همراه با سازمان است، افزود: حضرت امام در بدو تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در پیام خود بر استفاده از نیروهای مؤمن برای تبلیغ تاکید داشته‌اند و مقام معظم رهبری نیز بر مشارکت مردم در تبلیغ تاکید ویژه دارند.

حجت‌الاسلام پورآرین بیان کرد: تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تبلیغ دین آرمان‌های انقلاب اسلامی را پیش می‌برد و ما نیز سعی کرده‌ایم با تعامل خوبی که با مجموعه‌های مردمی داریم در این مسیر گام برداریم.

به دنبال سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مردمی هستیم

وی گفت: نقش سازمان هدایت و سیاست گذاری تشکل‌های مردمی همچون فعالان قرآنی، هیئت‌های مذهبی، مداحان و یا کانون‌های فرهنکی و تبلیغی است و سعی کردیم در تحقق وظایف خود از این تشکل‌ها پشتیبانی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: برای تبلیغ سنتی زیرساخت‌های خوبی داریم که از گذشته به وجود آمده است اما اگر بخواهیم به روز و بر اساس تلاش دشمن و برنامه ریزی های او اقدام کنیم قطعاً علاوه بر استفاده از ظرفیت تبلیغ سنتی باید به سمت تبلیغ نوین برویم.

وی در پایان یادآور شد: امروز برای مقابله با این هجمه‌ها و کنشگری مثبت در برابر این فضا باید زیرساخت‌های تبلیغی نوین نیز فراهم شود و متناسب با هجمه دشمن سازمان تبلیغات پشتیبانی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312450

مهمترین اخبار ایران و جهان: