نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 12:01

انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد 15 هنرستان جدید در هرمزگان

تفاهم‌نامه انعقاد راه‌اندازی ۱۵ هنرستان جدید در استان هرمزگان با حضور ویدیو کنفرانسی معاون وزیر آموزش و پرورش و استاندار هرمزگان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در مراسمی صبح امروز با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و حضور ویدئو کنفرانسی محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی 15 هنرستان و رشته‌ی جدید در سطح استان برگزار شد‌.

استاندار هرمزگان در این مراسم از انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی ۱۵ هنرستان و رشته‌ی جدید در سطح استان خبرداد و گفت: با این ۱۵ هنرستان آمار هنرستان‌های استان ۲۷ عدد خواهد شد و بیش از ۴ میلیارد تومان فقط برای ۲ هنرستان تامین اعتبار و تجهیزات کرده‌ایم.

به گفته دوستی، در استان صنعتی مانند هرمزگان اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید آموزش‌هایی متناسب به بازار داشته‌باشیم و این مهم مورد تأکید رهبری معظم انقلاب اسلامی است و تحقق آن یک وظیفه اساسی برای ما به شمار می رود.

دوستی ادامه داد: آمادگی داریم آموزش معلمان را به عنوان محور توسعه آموزش دنبال کنیم و تا قبل از مهر ماه بازدیدهای عملی معلمان از بخش‌های مختلف صنایع انجام پذیرد اما لازم است وزارت آموزش و پرورش مشوق‌هایی را نیز به این منظور قرار دهند.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه استاندار هرمزگان حمایت‌های ویژه‌ای از نظام تعلیم و تربیت داشته است، گفت: اگر می‌خواهیم مشکل بیکاری و اشتغال را در کشور حل کنیم، مهم‌ترین راه تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیازهای کشور است که باید از طریق آموزش و پرورش و در سنین پایین انجام شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری دانشگاه‌گرایی را یکی از مشکلات کشور می‌دانند چرا که بسیاری از نیازهای کشور نیازی به مدارک دانشگاهی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد ندارد بلکه نیاز به مهارت دارد از این رو شاهدیم که خیل عظیمی از بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، تصریح‌کرد: شغل و هدایت شغلی واقعی‌ترین نیاز بشری است که کمک می‌کند جوان واقعی تربیت شود، مهارت‌آموزی موجب شادابی نوجوان می‌شود و به امید و امیدآفرینی در جامعه کمک می‌کند.

کاظمی تصریح‌کرد: یکی از ماموریت‌های وزارت آموزش و پرورش توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و این قطعا از مسیر حمایت بخش‌های مختلف محقق خواهد شد چرا که معتقدیم وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه توفیق کسب کند لذا در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که آموزش و پرورش را یاری کنند.

وی ادامه داد: معتقدیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید ارتباط مستقیم با نیاز بازار کار داشته‌ باشد و این محقق نخواهد شد مگر اینکه ما نیازسنجی را از کنار صنایع و بازار کار داشته باشیم.

قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم عنوان داشت: با این 15 هنرستان جدیدی که امروز تفاهم نامه ساخت و ایجاد آن امضا شد، آمار هنرستان‌های استان 27 عدد خواهد شد و بیش از 4 میلیارد تومان فقط برای 2 هنرستان تامین اعتبار و تجهیزات شده است و این مهم با پیگیری های استاندار هرمزگان به ثمر رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282550

مهمترین اخبار ایران و جهان: